Stránky

nedeľa 20. septembra 2026

Pedro Capó: Caer y levantarse/ Padnúť a postaviť sa/ Fall and get back on your feet (preklad piesne/ lyrics translation)

 

       Príjemná skladba, jemná salsa-son, o tom, ako to nevzdávať a nebáť sa ísť vpred aj napriek strachu- vykročte do nového týždňa tou správnou nohou a pekný týždeň plný pohody, slniečka, lásky, humoru a sily želám...Posielam pusu! 💪😍😎😘🌞🌻

        (Dnes som mala taký lenivý deň, potrebovala som spánok, telo a hlas asi tuší, že zajtra ho čaká denná, potom v utorok nočná, a potom v piatok denná...Vcelku ale celkom príjemná vízia budúceho týždňa, zakončená tradičným jarmokom u nás v meste 😉💃😛)

       A nice, cute song, a gentle salsa-son about how to not to give up and be brave enough to move forward even despite fear- step into a new week with a right foot and I wish you a nice week full of good vibes, sun, love, humor and strength...Sending you kisses! 💪😍😎😘🌞🌻

         (Today I had such a lazy day, I needed sleep, my body and voice intuitively knows that tomorrow, a day shift is expecting me, then a night shift on Tuesday and a day shift on Friday...Overall, it´s a nice vision of the upcoming week, finished by a traditional fair in our town 😉💃😛)


 


PEDRO CAPÓ- CAER Y LEVANTARSE

Si me pierdo
Caminando por la calle del recuerdo
Con la mirada inundada de silencio
No me busquen, yo me encuentro
Comulgando con el viento
Con mis ganas de llorar

Me complico
Tropezando en los errores que repito
Autoflagelándome en cada delito
Vivo, muero y resucito
Reverdezco y me marchito
Pero vuelvo a germinar

Y en un abrazo de sol me lleno de calor
Me lleno de valor, me atrevo a perdonarme
Me permito agradarme
Conecto con lo que soy, una gota de Dios
Una fuente de amor, un brochazo importante
En esta obra de arte
Y si la vida me viene a joder
No solo sé caer, yo también sé levantarme

Me lo debo
Y si me da miedo, pues lo hago con miedo
No hay peor cobarde que el que abrace el suelo
Por temor a que en el cielo
Llegue a su mente el "no puedo"
Y se le olvide volar

No controlo
Que me odien o me amen así solo
Si me voy como llegué, les dejo todo
La flor, el tallo y el lodo
Bajo tierra me acomodo
Devolviéndome a la paz

Y en un abrazo de sol me lleno de calor
Me lleno de valor, me atrevo a perdonarme
Me permito agradarme
Conecto con lo que soy, una gota de Dios
Una fuente de amor, un brochazo importante
En esta obra de arte
Y si la vida me viene a joder
Yo no solo sé caer, yo también sé levantarme

Hay que caer pa aprender a levantarse
Sacuda y tira pa′lante
Pa eso se hicieron los pies

Cuando te duelan los pies
Aprieta y sigue pa'lante
Se hace más interesante la vida
Cuando le mete′ y le mete' y le mete' otra ve′
Lo más lindo de perderse
Es llegar a reencontrarse
No va lejos los de alante
Si los de atrás marchan bien

Caminante, son tus huellas el camino y nada más
Caminante, no hay camino, se hace camino al andar
Al andar se hace camino y al volver la vista atrás
Se ve la senda que nunca se ha de volver a pisar
Caminante, no hay camino, sino estelas en la mar

Sacuda y tira pa′lante (¡Sacude!)
Pa eso se hicieron los pies
No importa cuán mal te ha ido
Si sales mejor que antes
No hay camino, caminante
El camino lo hace usted

Spadnúť a vstať

Ak sa stratím
Kráčajúc po ulici spomienok
S pohľadom utopeným v tichu
Nehľadajte ma, ja sa nájdem
Som zajedno s vetrom
S mojou túžbou plakať

Sťažujem si to
Potkýnajúc sa o opakujúce sa chyby
Bičujem sám seba v každom prečine
Žijem, zomieram a vstávam z mŕtvych
Znovu sa zazelenám a uvädám
Ale opať klíčim

A v objatí slnka sa napĺňam teplom
Napĺňam sa odvahou, odvažujem sa odpustiť si
Dovoľujem si potešiť sám seba
Spájam sa s tým, čím som, kvapka Boha
Zdroj lásky, dôležitý ťah štetcom
V tomto umeleckom diele
A ak ma život zase naserie
Neviem len padnúť, viem sa aj postaviť

Dlžím si to
A ak sa bojím, tak to urobím so strachom
Niet horšieho zbabelca než ten, čo objíma zem
Zo strachu, že v nebi
Mu príde na myseľ nejaké „nemôžem“
A zabudne lietať

Nekontrolujem
Nech ma len tak nenávidia alebo milujú
Ak odídem tak, ako som prišiel, nechám im všetko
Kvet, stonku a blato
Uložím sa pod zem
Vrátim sám seba pokoju

A v objatí slnka sa napĺňam teplom
Napĺňam sa odvahou, odvažujem sa odpustiť si
Dovoľujem si potešiť sám seba
Spájam sa s tým, čím som, kvapka Boha
Zdroj lásky, dôležitý ťah štetcom
V tomto umeleckom diele
A ak ma život zase naserie
Neviem len padnúť, viem sa aj postaviť

Treba padnúť, aby som sa naučil vstať
Otriasť sa a pohnúť sa vpred
Na to boli nohy vytvorené

Keď ťa bolia nohy
Zovri päste a pokračuj ďalej
Život sa stáva zaujímavejším
Keď dáva rany zas, znova a znova
To najkrajšie na tom, stratiť sa
Je dokázať sa znovu nájsť
Nič sa nepohne príliš dopredu
Ak sa dobre kráča pospiatky

Pútnik, tvoje stopy sú tvojou cestou a nič iného
Pútnik, niet cesty, tvorí sa tým, že kráčame
Kroky tvoria cestu a keď obzrieme sa dozadu
Je vidno cestičku, na ktorú už nikdy nevkročíš
Pútnik, niet cesty, len brázdy v mori

Otras sa a pohni sa vpred! (Otras sa!)
Na to predsa tie nohy stvorili
Nezáleží na tom, ako zle ti bolo
Ak z toho vyjdeš lepšie ako predtým
Niet cesty, pocestný
Tú si vytvárate sami


      


Fall and get on the feet

If I get lost
Walking on the street of the memories
With a gaze filled up with silence
Don´t look at me, I find myself
Agreeing with the wind
In my desire to cry

I get compicated
Stumbling over the mistakes that repeat themselves
Scourging myself in every crime
I live, die and come back to life
I turn green again and I wither
But I get to germinate again

And in the embrace of the sun I fill myself with a heat
I fill myself with courage, I dare to forgive myself
I allow myself to please myself
I connect with what I am, a drop of God
A source of love, an important brushstroke
In this work of art
And if life comes to fuck me again
Not only I know how to fall, I also know how to get up on my feet

I owe it to myself
And if it makes me afraid, then I´ll do it with it
There´s no worse coward than the one who hugs the ground
Because of fear that in heaven
Some „I can´t do it“ comes to his mind
And he forgets to fly

I don´t control
Let them hate me or love just with no reason
I leave the way I came, I leave them everything
The flower, the stem and the mud
I will lie down under the ground
Bringing myself back to peace

And in the embrace of the sun I fill myself with a heat
I fill myself with courage, I dare to forgive myself
I allow myself to please myself
I connect with what I am, a drop of God
A source of love, an important brushstroke
In this work of art
And if life comes to fuck me again
Not only I know how to fall, I also know how to get up on my feet

You need to fall in order to learn to get up on your feet
Shake yourself and move forward
That´s what feet were made for

When your legs are hurting
Hold tight your fist and move forward
Life becomes more interesting
When it beats you again and again and again
The most beautiful thing about getting lost
Is to find yourself again
Those who like to go backwards well
Won´t come too much forward

Traveler, your path is your footprints and nothing more
Traveler, there´s no path, the way is made by walking on it
Walking steps the path is made and when you turn back
You can see the route that will never be walked again
Traveler, there´s no path, but a wake in the sea

Shake yourself and move forward (Shake yourself)
That´s what feet were made for
No matter how bad you were feeling
If you come out of it better than before
There´s no path, traveler
You create it yourself

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára