Stránky

nedeľa 2. augusta 2026

María José: Respirar/ Dýchať/ Breathe (preklad piesne/ lyrics translation)

 

        Niektorí ľudia musia predýchavať zlomené srdce; na Slovensku zase teraz predýchavame neznesiteľné teplo a horúčavu, ja predýchavam už od pondelka rozdeľovník smien na tento mesiac (je zabijácky, vážne, počet dvoch denných po sebe pripadajúcich na štvrtok a piatok/ piatok a sobotu/ resp. kombinácia nočná- denná-denná- nočná- "voľno" na vyspatie- nočná- denná od budúcej stredy je šialené!!! A kolegyne sú tom podobne. Neznášam dve denné po sebe, ako aj teraz, tretí voľný deň je číry oddych doma) a trpezlivo som dnes predýchavala načítanie sa a aktualizáciu nového laptopu, ktorá sa zdala byť nekonečná 😊💪😐 (Ale som rada, že som si ho konečne zaobstarala, je ľahký, omnoho menší a v porovnaní so starým brutálne rýchly, a už aj pracuje, teraz práve beží o 106 😉😅💯🔆).

       Čokoľvek teda potrebujete zvládnuť, nádych, výdych, to dáte. Aj nájdenie správneho smeru v živote, napríklad 😅😛😎💝

        Some people need to breathe to fix their broken heart; in Slovakia, we need to breathe through another unbearable heat wave, I have to breathe in and out from Monday when seeing the distribution list of my work shifts for this months (it´s killing, really, the amount of two consecutive shifts falling on Thursday and Fridays/ Fridays and Saturdays, or the combination of night- day-day- night- "night off" to sleep- night- day from this week is crazy!!!And my colleagues have quite much the same. I just hate having the two day shifts in a row, like now, because the third day off is just about sleeping and resting at home) and today, I had to breathe patiently because of waiting for my new laptop to start to work, all that starting operations seemed to take forever 😊💪😐 (But I´m happy to finally buy it, it´s light much smaller than the old one and in comparison with it, also very fast working, even right now, which feels great 😊💪😐). 

       So, whatever you need to manage breathe in, breathe out, you can do it. Even when it comes to finding the right direction in your life, for example 😅😛😎💝


MARÍA JOSÉ- RESPIRAR

No sé si voy al revés
O en la dirección correcta
Para llegar a conocer
Mi auténtica verdad
Nunca he sido esa mujer
Que en un triste vaso de agua
Se ahogaba sin querer
Nací de armas tomar

Siempre me negué a sufrir
Cuando se muere un amor
Aunque aún haya restos del carmín
De los besos que ayer te di

Respirar, aunque me duele el aire
Y mi soledad y mi la libertad se hagan insoportables
Respirar hasta lograr de nuevo enamorarme
Y darle al corazón coraje para olvidarte

Aprendí que la ansiedad
Desata desilusiones
Mi centro de gravedad
Se mueve si te vas
No cabe ni un alfiler
Cuando estamos juntos tú y yo
Aunque este viaje acabe también
Antes de que vuelva amanecer

Respirar, aunque me duele el aire
Y mi soledad y mi libertad se hagan insoportables
Respirar hasta lograr de nuevo enamorarme
Y darle al corazón coraje para olvidarte

Respirar, aunque me duele el aire
Respirar hasta lograr de nuevo enamorarme

Respirar, aunque me duele el aire
Y mi soledad y mi libertad se hagan insoportables
Respirar hasta lograr de nuevo enamorarme
Y darle al corazón coraje para olvidarte

Dýchať

Neviem, či idem naopak
Alebo v správnom smere
Aby som spoznala
Svoje pravú autentickú pravdu
Nikdy som nebola tou ženou
Ktorá sa nechtiac utápa
V smutnom pohári vody
Narodila som sa rozhodná a rázna

Vždy som odmietala trpieť
Keď niekto zomiera pre lásku
Hoci ešte stále sú zvyšky karmínu
Bozkov, ktoré som ti včera dala

Dýchať, hoci ma bolí aj vzduch
A moja samota a sloboda sa stávajú neznesiteľnou
Dýchať, kým sa mi nepodarí znova zamilovať
A dať srdcu odvahu, aby na teba zabudlo

Naučila som sa, že úzkosť
Rozpúta koniec ilúzií
Moje centrum gravitácie
Sa hýbe, ak odídeš
Keď sme spolu ty a ja
Nezmestí sa tam ani špendlík
Hoci aj táto cesta sa skončí
Skôr než znova svitne

Dýchať, hoci ma bolí aj vzduch
A moja samota a sloboda sa stávajú neznesiteľnou
Dýchať, kým sa mi nepodarí znova zamilovať
A dať srdcu odvahu, aby na teba zabudlo

Dýchať, hoci ma bolí aj vzduch
Dýchať, kým sa mi nepodarí znova zamilovať

Dýchať, hoci ma bolí aj vzduch
A moja samota a sloboda sa stávajú neznesiteľnou
Dýchať, kým sa mi nepodarí znova zamilovať
A dať srdcu odvahu, aby na teba zabudlo


Breathe

I don´t know if I go backwards
Or in the right direction
In order to get to know
My authentic true
I´ve never been that kind of women
That was unwillingly making
A tempest in a sad teapot
I was born formidable

I always refused to suffer
When someone dies for love
Although there are still rests of carmine
Of the kisses that I gave you yesterday

Breathe, although even the air hurts me
And my solitude and my freedom become unbearable
Breathe until I manage to fall in love again
And to give a heart courage to forget you

I learnt that the anxiety
Unties heartbreak
My centre of gravity
Is moving if you leave
When we are together, you and I
No even a pin doesn´t fit in
Although this journey will end, too
Before the sun rises again

Breathe, although even the air hurts me
And my solitude and my freedom become unbearable
Breathe until I manage to fall in love again
And to give a heart courage to forget you

Breathe, although even the air hurts me
Breathe until I manage to fall in love again

Breathe, although even the air hurts me
And my solitude and my freedom become unbearable
Breathe until I manage to fall in love again
And to give a heart courage to forget you

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára