Stránky

streda 23. januára 2019

Mandala nr. 1: Ruža v srdci (sebaláska)/ Rose in the heart (self-loving)/ La rosa en el corazón (el amor hacia uno mismo)



     Vítam vás vo svojej novej rubrike, na ktorú som zbierala "materiál" celý minulý rok a teraz nadišiel čas vyjsť s ním von :-) Vyfarbovaniu mandalových predlôh som sa venovala už nejaký ten rôčik, predstavovalo to pre mňa akúsi formu relaxu, odpojenia sa od vonkajšieho zhonu a a stresu a vždy ma pri tom sprevádzala hudba. Najčastejšie Vivaldi a jeho "Štyri ročné obdobia", asi najinšpiratívnejšia a najupokojujúcejšia hudba na svete.
     Postupom času sa však aj vo mne ozval ten nenápadný hlások, ktorý žiadal, aby som vytvorila niečo vlastné, osobité, svojské. Niečo, čo vystihuje moje súčasné pocity, naladenie. A tak, keďže mi ten vnútorný hlások nedával pokoj, pozbierala som odvahu, zobrala papier, ceruzku, pravítko, kružidlo (predsa len, som začiatočníčka :-)) a pustila sa do toho. :-) Pri vytváraní vlastných mandalových vzorcov a obrazov som sa inšpirovala vzormi a nepovšimnutou krásou všedných vecí, ktoré ma každý deň obklopovali a obklopujú. Potlačou obrusu na babkinom stole. Železným stojanom  na slnečník. Etno náušnicami. Kvetom slnečnice.
     A preto som svoju pomaly sa rozrastajúcu zbierku priliehavo pomenovala "Mandaly všedných dní". Lebo kto sa posnaží, dokáže nájsť mandalu (nech už pre vás stelesňuje a vyjadruje čokoľvek) všade kam sa pozrie...a spolu s ňou možno aj krátkodobý únik pred stresom, náhlivosťou a závratným tempom dnešnej doby. Lebo  ten, kto hľadá pokoj z hĺbky duše, dokáže ho nájsť aj na tých najnepravdepodobnejších miestach...:-)

     Dnes by som vám rada ukázala mandalu a lá "črepník" - verte mi či nie, v miestnosti, kde pôsobím pracovne, je kvetináč so zjednodušeným vzorom použitým práve v tomto obrazci :-) V konečnej verzii som sa s ňou trošku vyhrala, intuitívne a neplánovane (ako to už pri tvorení býva) som ju doplnila o niekoľko detailov navyše a voilá...:-) Jej názov znie "Ruža v srdci (sebaláska)", lebo presne toto mi z nej vyžaruje. Je jasná, veselá, žiarivá, hravá a zemitá a zároveň nežná ako ruža v jej vnútri. Takisto ako my ženy samotné...
Dúfam, že sa vám bude páčiť :-)

   



     


   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára