Stránky

nedeľa 11. novembra 2018

Shakira: Nada/ Nič/ Nothing


                           

       Keď som pred niekoľkými dňami narazila na slovenský komentár k novej Shakirinej piesni, balade Nada- teda Nič, zostala som trošku prekvapená. Autor  totižto na margo piesne poznamenal:
        "Je však viac než isté, že so skladbou Nada sa jej to nepodarí (si nezopakuje veľký úspech) . To, že to speváčka opäť skúša s baladou, nie je nič prekvapivé. Opäť však zrejme potvrdí pravidlo, že v jej prípade viac fungujú práve chytľavé tanečné skladby ako Waka Waka, Loca, Raibosa _Rabiosa!!!či Hips Don't Lie. Pieseň Nada sa síce počúva príjemne, no neskrýva v sebe nič chytľavé, vďaka čomu by vám už po prvom počutí zostala v hlave. 41-ročná interpretka pred kamerou opäť ukázala výbornú figúru a skvelú ohybnosť, no aj samotné video je tak trochu nuda." a pokračuje "Shakira v klipe bojuje so svojim vnútornými démonmi, ak však čakáte nejaké akčnejšie zábery, budete sklamaní. Blondínka sa totiž vo väčšine scén len povaľuje po pohovke a podlahe. O niečo pútavejšie už pôsobí záver videa, kde sa Shakira vznáša nad hladinou mora. Po vizuálnej stránke však nejde o zrovna najlepšie zvládnuté grafické spracovanie." (Zdroj: https://hudba.zoznam.sk/spravy/09-11-2018-video-shakira-v-novom-singli-nada-bojuje-s-vnutornymi-demonmi/)

       Chápem, že z komerčného hľadiska možno pieseň nezarobí milióny, ani netrhne rekord v počte videní na Youtube, avšak pýtam sa samej seba- je to naozaj nutné? Musí byť každá pieseň na niečom albume hudobný "bestseller"? Lebo považovať niečo za hit ešte neznamená dobrú pieseň, rovnako ako palcové titulky v novinách neprinášajú iba dobré  a pozitívne správy (väčšinou je to práve naopak a ide skôr o "škandál" a pokus o zviditeľnenie sa než o overené informácie).
     V poslednom čase sa mi skutočne potvrdzuje, že nie každý hit so 100 miliónmi videní znamená dobrá pieseň a že veľa skutočných dobrých piesní sa nikdy nestane hitmi. Nie vždy treba ukázať maximum nahej kože, tváriť sa zvodne, dobýjať tanečné parkety a niesť sa iba s prúdom reggaetonu. Poznáte napr. speváčku Mon Laferte z Mexika? Že nie? Aha, ona nerobí reggaeton..ale je úžasná...malý veľký hudobný chameleón...Alebo americkú skupinu Delta Rae a ich akoby novú "hymnu" za slobodu a práva žien Hands Dirty?
    Mne pieseň NADA pripomína Shakiru zo starých čias- s jej jednoduchosťou, dobrým textom, výrazom a mimikou, vyjadrením pocitov. Trošku rebelku, ktorá si išla po svojom, menila štýly, búrala konvencie (napr. ako v Pies descalzos, sueňos blancos). Nebola taká atraktívna, zato ale bola dievčensky úprimná a drzá a nútila  človek zamyslieť sa nad svojím životom. Bývala nežná a prirodzená. A ja som rada, že sa do tej doby vrátila a opäť ukázala svoju zabudnutú nežnú stránku.Možno si pri tejto piesni nebudete vrtieť bokmi, ale doceniť a oceniť sa rozhodne dá...

A new song from Shakira, that made me to think about beginning of her musical career and how original and tender she used to be when it came to her lyrics...Thank you, Shakira, for going back to these times, even if it has to be only once now...(The English translation is here: https://lyricstranslate.com/en/nada-nothing.html-23#songtranslation



 
 

SHAKIRA- NADA

Voy caminando sobre un mar de hojas secas
Vuelan los ángeles sobre Berlín
Van entonando junto a mí un aleluya
Mientras la lluvia cae dentro de mí

Extraño tu voz
Estoy en tierra de nadie
Me falta hasta el aire
De espaldas al sol
Pasa otro día sin ti

No sirve de nada llegar aún más lejos
Ni toda la fama, ni todo el dinero
No sirve de nada si no estás conmigo
Y la soledad se me clava en los huesos
No sirve de na, ah, ah, nada
Ah, ah, ah, nada
Oh oh, nada, no oh
Nada
No, no, no, no

Nadie adivina que depara el destino
Nuestro camino aún esta a medio hacer
Tiro mi bolso Chanel del barrio chino
Al suelo mojado y me lanzo a correr

Extraño tu voz
Me hace falta tocarte
Olerte, mirarte
De espaldas al sol
Acaba otro día sin ti

No sirve de nada llegar aún más lejos
Ni toda la fama, ni todo el dinero
No sirve de nada si no estás conmigo
Y la soledad se me clava en los huesos
No sirve de na, ah, ah, nada
Ah, ah, ah, nada
Oh oh, nada, no oh

No sirve de nada llegar aún más lejos
Ni toda la fama, ni todo el dinero
No sirve de nada si no estás conmigo
Y la soledad se me clava en los huesos
No sirve de na, ah, ah, nada
Ah, ah, ah, nada
Oh oh, nada, no oh
Nada
No, no, no, no

Nič

Kráčam po mori suchého lístia
Nad Berlínom lietajú anjeli
Spolu so mnou si tônia chválospev
A vo mne zatiaľ padá dážď

Chýba mi tvoj hlas
Som v zemi nikoho
Chýba mi dokonca aj vzduch
Otočená chrbtom k slnku
Prešiel ďalší deň bez teba

Je nanič ísť ešte ďalej
Ani všetka sláva, ani všetky peniaze
Sú mi nanič, ak nie si so mnou
Samota sa mi zadiera do kostí
Je to k ničomu
K ničomu
Na nič dobré
Na nič
Nie, nie, nie

Nik neuhádne, čo nám osud pripravil
Pol cesty ešte máme pred sebou
Odhodím moju Chanel kabelku v čínskej štvrti
Na mokrú zem a pustím sa do behu

Chýba mi tvoj hlas
Potrebujem tvoj dotyk
Cítiť ťa, vidieť ťa
Otočená chrbtom k slnku
Prešiel ďalší deň bez teba

Je nanič ísť ešte ďalej
Ani všetka sláva, ani všetky peniaze
Sú mi nanič, ak nie si so mnou
Samota sa mi zadiera do kostí
Je to k ničomu
K ničomu
Na nič dobré
Na nič
Nie, nie, nie

Je nanič ísť ešte ďalej
Ani všetka sláva, ani všetky peniaze
Sú mi nanič, ak nie si so mnou
Samota sa mi zadiera do kostí
Je to k ničomu
K ničomu
Na nič dobré
Na nič
Nie, nie, nie


   

   


     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára