Stránky

nedeľa 6. marca 2022

Víctor Manuelle: Algo pasa con mi héroe/ Niečo sa deje s mojím hrdinom/ Something´s going on with my hero (preklad piesne/ lyrics translation)

                                            


          Pri počúvaní tejto piesne, založenej na spevákovej vlastnej skúsenosti, si človek kladie len jednu otázku: je horšie stratiť otca v jednej sekunde, alebo vidieť, ako sa vám kvôli chorobe stráca nekonečne dlho? 

                         


          Listening to this song, based on singer´s own personal experience from his family, we may ask just one question: what is worse- to lose your father and see him dying within seconds, or to losing him because of disease for eternally long time?


VÍCTOR MANUELLE- ALGO LE PASA A MI HÉROE (CANCIÓN A MI PAPÁ)

Algo le pasa a mi héroe, algo le pasa
Tan solo veo un vacío en su mirada
Algo le pasa a mi héroe, no dice nada
No repite las historias que me contaba

Algo le pasa a mi héroe, perdió sus fuerzas
Ya no pronuncia mi nombre, no lo recuerda
Ni su cuerpo ni su mente son lo que era
Pareciera andar flotando por las estrellas

Sin querer entró en un mundo
Donde no hay penas ni glorias
Cada paso que va dando
Va borrando una memoria
Veo que el árbol de su vida
Poco a poco se deshoja
Y aquel roble que era fuerte
Con los años se desploma

Yo le hablo de nosotros
De las cosas que vivimos
Que tengo su mismo nombre
Y que llevo su apellido
Que me ha dado dos hermanos
Que le vivo agradecido
Porque ha sido el mejor padre
Que pueda tener un hijo

Él me escucha pero no me habla

Algo le pasa a mi héroe, donde se iría
Aquel que fuera mi ejemplo, que era mi guía
Se ha convertido en un niño, quién lo diría
Ahora nos toca cuidarlo como él lo hacía

Sin querer entró en un mundo
Donde no hay penas ni glorias
Cada paso que va dando
Va borrando una memoria
Veo que el árbol de su vida
Poco a poco se deshoja
Y aquel roble que era fuerte
Con los años se desploma

Y mi madre le dedica
Cada hora de su día
Manteniendo la promesa
De amarlo toda la vida
Y los nietos van creciendo
Se hace grande la familia
Y si sus ojos hablaran
Seguramente diría
Que nos conoce todavía

Algo le pasa a mi héroe, algo le pasa

Niečo sa deje s mojím hrdinom (pieseň pre môjho otca)

Niečo sa deje s mojím hrdinom, niečo sa s ním deje
V jeho pohľade vidím už len prázdno
Niečo sa deje s mojím hrdinom, nič nehovorí
Neopakuje príbehy, ktoré mi rozprával

Niečo sa deje s mojím hrdinom, stratil svoje sily
Už nevysloví moje meno, nepamätá si ho
Jeho telo ani myseľ nie sú tým, čo bývali
Zdá sa, akoby sa vznášal niekde vo hviezdach

Nechtiac vstúpil do sveta
Kde niet hanby ani slávy
S každým jedným krokom
Sa mu vymaže jedna spomienka
Vidím, ako strom jeho života
Postupne opadáva
A ten dub, ktorý bol tak silný
Sa rokmi nakláňa

Hovorím mu o nás
O veciach, ktoré sme zažili
Že mám to isté meno ako on
A že nosím jeho priezvisko
Že mi dal dvoch bratov
Že som mu vďačný
Lebo bol tým najlepším otcom
Aké dieťa môže mať

On ma počúva, ale nehovorí so mnou

Niečo sa deje s mojím hrdinom, kam zmizol
Ten, ktorý mi bol príkladom, ktorý ma viedol
Sa zmenil na dieťa, kto by to bol povedal
A teraz je rad na nás, aby sme sa oňho postarali ako sa staral on o nás

Nechtiac vstúpil do sveta
Kde niet hanby ani slávy
S každým jedným krokom
Sa mu vymaže jedna spomienka
Vidím, ako strom jeho života
Postupne opadáva
A ten dub, ktorý bol tak silný
Sa rokmi nakláňa

A moja matka mu venuje
Každú hodinu svojho dňa
Dodržiavajúc sľub
Milovať ho po celý život
A tak rastú vnúčatá
Rodina sa zväčšuje
A keby jeho oči hovorili
Určite by povedal
Že nás ešte spoznáva

Niečo sa deje s mojím hrdinom, niečo sa s ním deje

 

Something´s going on with my hero

(a song for my Dad)

 

Something´s going on with my hero, something´s happenning to him

I can only see emptiness in his gaze

Something´s going on with my hero, he doesn´t tell anything

He doesn´t repeat the stories he used to tell me

 

Somthing´s wrong with my hero, he lost his strength

He doesn´t pronounce my name, he doesn´t remember it

Neither his body nor his mind are what they used to be

Looks like he´s walking somewhere in the stars

 

Unintentionally, he stepped into world

Where´s not shame nor glory

With every step he takes

One memory is being erased

I see how his life tree

Slowly loses leaves

And that oak that was strong

Is falling down with the age

 

I talk to him about us

About the things we lived

That I have the same name

And I use his surname

That he gave me two siblings

That I live being grateful to him

Because he was the best father

That a child could have

 

He listens to me, but doesn´t talk

 

Something´s wrong with my hero, where is he gone

The one that was my example, my guide

Has turned into a child, who´d say it

Now it´s out turn to take care of him like he used to do of us

 

Unintentionally, he stepped into world

Where´s not shame nor glory

With every step he takes

One memory is being erased

I see how his life tree

Slowly loses leaves

And that oak that was strong

Is falling down with the age

 

And my mother dedicates him

Every hour of day

Keeping the promise

To love him for whole life

And meanwhile, grandchildren are growing

The family gets bigger

And if his eyes could talk

They would surely tell

That he still knows us

 

Something´s wrong with my hero, something´s going on with him

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára