Stránky

nedeľa 16. októbra 2022

Nach: Necesito/ Potrebujem/ I need (preklad piesne/ lyrics translation)

                                             


      Troška španielskeho rappu, ktorý nám môže pomôcť popremýšľať o tom, čo skutočne potrebujeme a čo "iba" chceme...

                            

       A bit of Spanish rapp that can help us to contemplate about what we really need and what we "only" want...

 

NACH- NECESITO

 

Necesito más magos y menos brujos

Necesito más amigos menos lujos

Necesito oyentes, más que seguidores

Menos charlatanes y más sabios

Que hablen sin tapujos

Más caricias menos heridas llenas de pus

Más buenas noticias y menos fake news

Necesito más locuras y menos rutina

Menos limusinas y más ídolos viajando en bus

 

Necesito más papeles y menos laureles

Menos influencers más story talers

Más cuerpos desnudos y menos abrigos de pieles

Más Bukoski's y menos Rockefeller's

Necesito más sábados menos martes

Más orquídeas menos tanques y gendarmes

Más parques menos nudos más lazos

Más abrazos y menos tranquilizantes

 

Vi que el mundo no me gustaba

Creé el mío propio con pedazos de cada papel

Vi que el cielo no lo alcanzaba

Hice una escalera para así llegar hasta él

Necesito más luz y más viento

Menos migas podridas sobre mi mantel

Necesito más paz y más tiempo

Menos grises oscuros para mi pincel

 

Necesito más curiosos y menos cotillas

Menos puños en mis costillas, más cosquillas

Menos bocazas más oídos, menos insultos

Menos náufragos sin rumbo y más orillas

Necesito más propósitos menos excusas

Más certezas y menos ruletas rusas

Más chimeneas menos cifras y más ideas

Menos peleas, más corcheas y semifusas

 

Necesito más Gincanas menos videojuegos

Ojos que me miren más, me juzguen menos

Más caramelos menos tragos de ginebra

Menos mentes de piedra y más almas de terciopelo

Necesito menos consejos, más curvas

Menos colchones, más catapultas

Necesito menos culpa, más excesos

Más besos y menos hojas moribundas

 

Vi que el mundo no me gustaba

Creé el mío propio con pedazos de cada papel

Vi que el cielo no lo alcanzaba

Hice una escalera para así llegar hasta él

Necesito más luz y más viento

Menos migas podridas sobre mi mantel

Necesito más paz y más tiempo

Menos grises oscuros para mi pincel

 

Necesito más artistas menos selfies

Menos egos más fuego tras la epidermis

Más canciones protesta menos cadenas doradas

Más charlas cara a cara y menos Netflix

Necesito más Obamas menos Bolsonaros

Menos dramas más llamas, más faros

Menos horas de Sálvame más de salvaros

Necesito menos chulos más enamorados

 

Menos clavos más labios y menos dientes

Más supernovas y menos supervivientes

Menos fronteras más diablos de alma buena

Menos dioses que observan mis penas indiferentes

Más juguetes menos traiciones y atracos

Menos rezos y oraciones más afrodisíacos

Necesito más aire menos tabaco

Y más enemigos que se pongan mis zapatos

 

Vi que el mundo no me gustaba

Creé el mío propio con pedazos de cada papel

Vi que el cielo no lo alcanzaba

Hice una escalera para así llegar hasta él

Necesito más luz y más viento

Menos migas podridas sobre mi mantel

Necesito más paz y más tiempo

Menos grises oscuros para mí pincel


 

Potrebujem

 

Potrebujem viac kúzelníkov a menej bosoriek

Potrebujem viac priateľov a menej luxusu

Potrebujem poslucháčov, viac než fanúšikov

Menej šarlatánov a viac učencov

Ktorí si nekladú servítky pred ústa

Viac nehy, menej zahnisaných rán

Viac dobrých správ a menej tých falošných

Potrebujem viac bláznovstva a menej rutiny

Menej limuzín a viac hviezd cestujúcich autobusom

 

Potrebujem viac papiera  a úloh a menej vavrínov

Menej influencerov a viac rozprávačov príbehov

Viac nahých tiel a menej pravých kabátov z kože

Viac Bukowských a menej Rockefellerov

Potrebujem viac sobôt a menej utorkov

Viac orchideí a menej tankov a policajtov

Viac parkov, menej zauzlení, viac pút

Viac objatí a menej liekov na upokojenie

 

Videl som svet, ktorý sa mi nepáčil

Vytvoril som si svoj vlastný s kúskami z každej úlohy

Videl som, že nedočiahnem na nebo

Urobil som si schody, aby som vyšiel až k nemu

Potrebujem viac svetla a vetra

Menej plesnivých odrobiniek na mojom obruse

Potrebujem viac pokoja a času

Menej tmavej šedi pre môj štetec

 

Potrebujem viac zvedavcov a menej klebetníkov

Menej rán do mojich rebier, a viac šteklenia

Menej papuľovania, viac uší, menej urážok

Menej stroskotancov bez cieľa a viac brehov

Potrebujem viac cieľov a menej výhovoriek

Viac istoty a menej ruskej rulety

Viac komínov, menej čísel a viac nápadov

Menej hádok, viac osminových nôt a šesťdesiatštyri v taktoch

 

Viac športu, menej videohier

Očí, ktoré na mňa viac pozerajú a menej súdia

Viac karameliek, menej glgov džinu

Menej kamenných myslí a viac zamatových duší

Potrebujem menej rád, viac zákrut

Menej matracov, viac katapultov

Potrebujem menej viny, a viac nadbytku

Viac bozkov a menej zomierajúcich listov

 

Videl som svet, ktorý sa mi nepáčil

Vytvoril som si svoj vlastný s kúskami z každej úlohy

Videl som, že nedočiahnem na nebo

Urobil som si schody, aby som vyšiel až k nemu

Potrebujem viac svetla a vetra

Menej plesnivých odrobiniek na mojom obruse

Potrebujem viac pokoja a času

Menej tmavej šedi pre môj štetec

 

Potrebujem viac umelcov a menej selfie

Menej ega, a viac ohňa pod kožou

Viac protestných piesní a menej zlatých reťazí

Viac rozhovorov tvárou v tvár a menej Netflixu

Potrebujem viac Obamov a menej Bolsonárov

Menej drámy, viac plameňov, a majákov

Menej zábavných programov s „celebritami“, a pre nás viac záchrany

Potrebujem menej namyslencov, viac zamilovaných

 

Menej tŕňov, viac úst a pier, a menej zubov

Viac supernov a menej zachránených

Menej hraníc, viac diablov s dobrou dušou

Menej bohov, ktorí ľahostajne pozorujú môj smútok

Viac hračiek, menej zrád a prepadov

Menej prosieb a viac príjemnejších modlitieb

Potrebujem viac vzduchu a menej tabaku

A viac nepriateľov, ktorí sa vžijú do mojej kože

 

Videl som svet, ktorý sa mi nepáčil

Vytvoril som si svoj vlastný s kúskami z každej úlohy

Videl som, že nedočiahnem na nebo

Urobil som si schody, aby som vyšiel až k nemu

Potrebujem viac svetla a vetra

Menej plesnivých odrobiniek na mojom obruse

Potrebujem viac pokoja a času

Menej tmavej šedi pre môj štetec


 

I need

 

I need more magicians and less sorcerers

I need more friends and less luxury

I need more listeners, more than followers

Less tricksters and more sages

That don´t beat around the bush

More tender touches, less wounds full of pus

More good news and less the fake ones

I need more crazy things and less routine

Less limousines and more stars travelling by bus

 

I need more roles and less laurels

Less influencers, more story tellers

More naked bodies and less fur coats

More of Bukowski people and less Rockefeller´s

I need more Saturdays, less Tuesdays

More orchids, less tanks and police officers

More parks, less knots, more bonds

More hugs and less tranquilizers

 

I saw the world I didn´t like

I created my own with the pieces of the every role

I saw a sky I couldn´t reach

I made a ladder to come to it

I need more light and wind

Less rotten migas on my tablecloth

I need more peace and more time

Less dark grey for my paint brush

 

I need more curios people and less gossiping

Less fists in my ribs and more tickling

Less big-mouthed, more listening ears, less insults

Less survivors with no direction in mind and more shores

I need more goals and less excuses

More certainty and less Russian roulette

More chimneys, less numbers and more ideas

Less arguing, more quaver and hemidemisemiquaver

 

I need more sports and less video games

More of eyes that look at me, and less of those which judge me

More sweets, less drinks of gin

Less minds like rocks and more velvet souls

I need less advice, more curves

Less mattresses, more catapults

I need less guilt, more excesses

More kisses and less dying leaves

 

I saw the world I didn´t like

I created my own with the pieces of the every role

I saw a sky I couldn´t reach

I made a ladder to come to it

I need more light and wind

Less rotten migas on my tablecloth

I need more peace and more time

Less dark grey for my paint brush

 

I need more artists and less selfies

Less of ego, more of flame under the skin

More protest songs, less gold chains

More chats face to face and less Netflix

I need more Obamas and less Bolsonaros

Less drama, more of fire, more lighthouse

Less hours of „Sálvame“, chatting of celebrities and more of saving us

I need less cocky people and more people in love

 

Less cloves, more lips and less teeth

More of supernovas and less survivors

Less borders, more devils with a good soul

Less gods that observe indifferently my sorrow

More toys, less betrayals and hold-ups

Less prayers and prayings that are more aphrodisiacal

I need more air and less tobacco

And more enemies who would put themselves in my shoes

 

I saw the world I didn´t like

I created my own with the pieces of the every role

I saw a sky I couldn´t reach

I made a ladder to come to it

I need more light and wind

Less rotten migas on my tablecloth

I need more peace and more time

Less dark grey for my paint brush


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára