Stránky

nedeľa 7. novembra 2021

Nerea Riesco: Musím odtiaľto vypadnúť! (preklad poviedky)

     

            Zmeny bývajú ťažké...bez ohľadu na to, či na tento svet prichádzate alebo z neho odchádzate :-)


                

Musím odtiaľto vypadnúť!

    Dnes som sa rozhodla, že musím odtiaľto odísť. Ďakujem, všetko bolo úžasné, ale myslím, že prišiel okamih odísť. Cítim, akoby ma nejaké vnútorné volanie nútilo hľadať iné miesta, iné možnosti, teda, v konečnom dôsledku, iný život mimo tohto stiesneného priestoru. Žiadny človek nemôže navždy robiť to isté. Treba skúšať, experimentovať, realizovať sa, riskovať...ako sa niekde tuším vraví, „kto neriskuje, nezíska“.

    Dnes som si uvedomila, že všetko je tmavé, moje oči nedokážu dovidieť ani na prsty mojich nôh a mojím maximálnym cieľom je, aby sa niekto rozhodol potešiť ma trochou hudby. Hudby, ktorú si dokonca ani nemôžem vybrať, lebo nemám hlas ani slovo  rozhodnúť o čomkoľvek, čo sa deje okolo mňa. Preto tak kopem do tých stien: „Hééj, počuje ma niekto? Chcem ísť von!“ Išla by som už dávnejšie, ale...mám strach. Strach tak obrovský a nekonečný ako táto tma bez vypínača a možnosti zažať si baterku. Mám strach, že odídem a už sa nebudem môcť vrátiť. Viem, že táto myšlienka môže znieť dosť protirečivo, ale...čo ak sa mi to, čo je tam vonku, nebude páčiť?...

    Už viac nemôžem nad takými vecami premýšľať. Ak začnem mať záchvaty agorafóbie, nikdy sa odtiaľto nedostanem. Čokoľvek musí byť lepšie než táto basa. Nič nemôže byť tak zlé ako zostať zastrčená vo vnútri tohto brnenia vinou domnelej myšlienky, o ktorej istote som si vôbec nie istá.

    V jednej z tých televíznych správ, ktoré som počula, ale ktoré som nemohla vidieť, hovorili, že každé štyri sekundy dôjde k nejakej dopravnej nehode a že každých sedem sekúnd umrie v krajinách tretieho sveta jeden človek od hladu. To je, samozrejme, strašne hrozivé. Hoci omnoho horšie je, myslím si, zomrieť zdeptaná vlastnou nudou. Okrem toho, ak budem takto premýšľať aj naďalej, nikdy sa nerozhodnem odísť.

                             


    Raz som videla malé svetlo na konci svojho tunela,  a premýšľala som: „A čo keby som vypadla?“ Ale neodvážila som sa. Cítila som hrôzu, určitý druh strachu z neznámeho umocnený na druhú. Utiahla som sa na miesto, kde ma nemohli uvidieť a podarilo sa mi zostať nepovšimnutá. Keď som si to neskôr s chladnou hlavou premyslela, uvedomila som si, že som prišla o veľkú príležitosť; a tak som sa rozhodla, že ak bude nejaké nabudúce, využijem to a vyjdem odtiaľto čo možno najrýchlejšie. Ak príde budúci raz, nebudem sa báť a vyjdem von. Okrem toho mám dobrý pocit z toho, čo ma ďaleko odtiaľto očakáva. Horšie ako som na tom teraz už byť nemôžem, vravím si. Som tu sama ako prst, čoraz viac ma všetko tlačí, nebavím sa, nesmejem sa... Netuším, ako som sa do tejto situácie dostala, ale hovorí sa, že ak sa niekto začne rozprávať sám so sebou, začína byť šibnutý. V tom prípade som už určite splnila misiu, ktorou som bola poverená.

    Prsty mojich nôh a rúk akoby uviazli v mori vlhkosti a to, čo sa predtým podobalo na veľký kompas, ktorý určoval môj život, vo mne vyvoláva dojem hodinových ručičiek, ktorých mechanizmus je každú chvíľu pripravený odpáliť bombu. Celých dvadsať štyri hodín denne počúvam oný tlkot: bum-bum, bum-bum...

    Musím vyjsť von! Počujem hlasy zvonka a pýtam sa, čo asi hovoria. Idem von!, vytrepem sa lakťami a kopancami, ak je to nutné. Niečo sa pretrhlo! Bože môj! ale...kam mizne tá voda? Musím von! Teraz sa už vážne nedá vrátiť späť...Von, von...Zase to svetlo na konci tunela...sotva sa môžem hýbať. Tento krát si nenechám ujsť príležitosť. Čo sa to tam tak ligoce?...Nemôžem otvoriť oči!...Mám strach! MÁM STRACH...NIE, NIE...

 

- Pani, práve ste porodili nádherné dievčatko.

                                    


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára