Stránky

sobota 2. marca 2024

Myriam Hernández: Solo cuídate y adios/ Len si na seba dávaj pozor a zbohom/ Just take care of yourself and goodbye (preklad piesne/ lyrics translation)

 


      Rozlúčka (nielen) s mesiacom február... :-) Zopár vecí, ktoré ma napadajú pri rozlúčkach so "vzťahmi- nevzťahmi":

      1. chýba mi pri nej reálna bodka, ktorá by to uzavrela. Nazvime to "test jedného bozku"- čiže konfrontácia zoči- voči, resp. medzi štyrmi očami,  ktorá pomenuje veci priamočiaro (bez toho, aby sa niekto skrýval za slová či názvy piesní), odvážne, bez slabošstva a zbabelosti a taký poriadny, dobrý bozk, vďaka ktorému zistíte, či: a) je to puto a spojenie medzi vami reálne; b) je to len o vášni, chémii, tele, sexe a túžbe (čo nie je na zahodenie, pokiaľ máte tú trúfalosť, odvahu, dostatok šialenstva  a sebe deštrukčných sklonov :-) a najmä, schopnosť oddeliť srdce a telo a dať si jasné podmienky fungovania takéhoto vzťahu, a v tom prípade to môže obojstranne príjemná a užitočná skúsenosť pre obe strany; c) že vlastne ste si to celé skôr vybásnili a sú to len vysnené ilúzie a človek, s ktorým sa bozkávate, žil iba vo vašich snoch a predstavách. A vy môžete odkráčať preč s vedomím, že ste vlastne o nič neprišli. To by bola prvá vec...

     2. tak ako energia nikdy nezaniká, iba mení svoju formu, tak aj vzťahy nie nutne musia končiť absolútnou ľahostajnosťou, chladom, pohŕdaním či nepriateľstvom. Nezriedka sa človek pred vami správa ako zbabelec a hráč, hot´n´cold, hoci viete, že keď chce, tak si to vie zariadiť (v mojom prípade si pamätám na situáciu na jednej letnej tanečnej párty pod hradom, kde si "ten môj" doviedol so sebou známosť/ priateľku/ jednorazovku, a bol do nej taký celý žeravý, tak veľmi ju chcel a bol roztúžený, že mu nevadilo, koľko očí sa naňho pozerá, kde mu idú ruky ani pery a to posledné slovo, čo by som naňho použila, je "hanblivý, nerozhodný, ostýchavý, nesmelý". Takže preto viem, že ak chce, vie a môže a nebojí sa ukázať. A preto výhovorky ani skrývanie sa neberiem.). 

         V každom prípade, to, že niekto nie je "materiál" na stály vzťah, ešte neznamená, že je zlý človek, žeby ste nemohli byť dobrí kamaráti (s výhodami či bez nich nechávam na vás), že si spolu nemôžete zatancovať (mužov- tanečníkov býva na akciách pobiedne a ja by som bola hlúpa, keby som nevyužila šancu zatancovať si, keď ju mám), že spolu nemôžete debatovať pri káve o osobných ambíciách, snoch, plánoch, hudbe, či filozofii. Alebo že ak jeden z vás vie písať slová a text a ten druhý skladať hudbu, nemôžete vytvoriť spoločný projekt, maľovať alebo sa navzájom inšpirovať do života. 

       Vtip je v tom, nezatratiť niekoho úplne pre jednu vec, ktorou sa spolu stať nemôžete, ale pozerať sa na naňho realisticky, s otvorenými očami, s vedomím, že je veľa dobrých vecí, ktoré si navzájom dať môžete. (A mimochodom nie je ani nutné zatracovať darčeky, ktoré ste od niekoho dostali. Viete, prečo ľudia dávajú tým druhým náramky bez srdiečok a s neutrálnymi nápismi? Aby sa z nich mohli tešiť a nosiť ich, nech sa medzi darcom a obdarovaným stane čokoľvek. Nie je pripomienka darcu, ale predmet, ktorý sa vám páči. Ľudia, odosobnite sa- obdarovaní aj darcovia :-)) 

          Samozrejme, do tejto fázy "zaškatuľkovania si niekoho" sa nedá prejsť hneď, sama som v období, keď ma veci bolia, keď sa snažím byť realistická, no bolieť to bolí, a nie som vo svojej koži ani vo večierkovej nálade. Sú aj slzy, aj slzy cez smiech, aj potreba byť možno radšej sama, resp. na káve s niekým blízkym hodinu a pol než byť vychystaná na taneček. Ale, ako hovorí anglické príslovie "This shall pass, too", teda všetko raz pominie, a ja sa spolieham na to, že tak ako to puto prišlo, sa aj to spojenie rozplynie alebo sa zmení na to najlepšie, najvhodnejšie pre obidve strany :-) Plus, vo chvíli, keď si dokážete niekoho zaradiť do tej správnej kategórie, môžete sa uvoľniť, byť viac sama sebou aj pri ňom, lebo viete, kde je jeho miesto a kde máte vaše hranice...

           Tento rok som sa zaviazala, že si začnem vytvárať ľudské zázemie, rodinu, a teraz sa cítim tak trochu ako majiteľ domu, ktorý ho má v kompletnej rekonštrukcii. Projektujem si, ako bude vyzerať zvnútra, koľko bude mať izieb, poschodí; prevraciam v ruke každú starú tehlu, čo zostala- ľudí, prácu, vzťahy, určujem si podmienky fungovania pre seba do budúcna- a každú tehlu chytím do ruky, dôkladne si ju poprezerám, a premýšľam: vyhodiť či nechať? A ak nechať, chcem ju mať v základoch, blízko pri srdci, alebo ju proste dám do ozdobného múrika pri ulici, v dostatočnej vzdialenosti, v akej má byť? Čiže tento rok bude o zmenách, lúčení, rozlúčkach, ale aj novom, voľnom priestore a posunoch vpred. (V živote to tak proste funguje: ak chcete pre seba niečo lepšie, hlbšie, nový vzťah, prácu či záľuby, just si na ne musíte urobiť miesto. A to nejde bez toho, aby ste obetovali to staré, nefunkčné, škodlivé, toxické a nezmyselné, čo vás v ňom brzdí.) 

          Takže ma čaká emocionálne dosť náročný a búrlivý rok, keď veci a zmeny pôjdu zvnútra von, ale viem, že každá slza sa v závere zmení na kvapky zlata zo skúseností a ja budem zase iným, lepším, silnejším a šťastnejším človekom...a to mi stojí za to :-)

      A goodbye (not only) to month of February...(Sometimes, letting go is the best choice in order to move forward, even if it´s painful; how can you expect new people, new love, new job, new opportunities to come to you, if you don´t make enough free space for them? Being in painis not comfotable nor easy, but every tear that you shed in order to to say goodbye properly to what is useless, or doesn´t serve you anymore, will eventually turn into the drops of gold of joy, experience, strength and happines...Remember: This shall pass, too...:))

 

MYRIAM HERNÁNDEZ-SOLO CUIDATE Y ADIOS

 

Hace tiempo que debí

Dar un paso atrás

Que lo nuestro no iba así

A ningún lugar

Pero cuando llegas tú

No puedo escapar

Esa es mi verdad

 

Esa sensación de ayer

No florece más

Hace tanto que murió

La complicidad

Porque cuando llegas tú

No puedo escapar

De mi otra mitad

Una sin razón

Así es el amor

 

Que esto termine

Pide mi voz

Que no te olvide

Pide mi corazón

Y en este juego

Demoledor

Me encuentro otra vez

Muriéndome

 

Y si estas triste

Quiero saber

Al menos escribe

Para sentirme bien

Pero te digo

Ya por favor

Solo cuídate y adiós, oh oh

Solo cuídate y adiós

 

Esta relación que ayer

Debí terminar

Hace tanto tiempo que

Ya no prende más

Pero cuando llegas tú

No puedo escapar

Esa es mi verdad

 

Creo que tan solo ya

Nos queda brindar

Se merece nuestro amor

El mejor final

Porque cuando llegas tú

No puedo escapar

Y quiero gritar

Locura y dolor

Así es el amor

 

Que esto termine

Pide mi voz

Que no te olvide

Pide mi corazón

Y en este juego

Demoledor

Me encuentro otra vez

Muriéndome

 

Y si estas triste

Quiero saber

Al menos escribe

Para sentirme bien

Pero te digo

Ya por favor

Solo cuídate y adiós

Solo cuídate y adiós

Solo cuídate y adiós

 

Len si na seba dávaj pozor a zbohom

 

Už pred nejakým časom

Som mala urobiť krok späť

Lebo medzi nami to akosi neviedlo

Nikam

Ale keď prídeš

Nemôžem ujsť

Taká je moja pravda

 

Ten pocit zo včerajška

Už viac nekvitne

Spriaznenosť umrela

Už dávno

Lebo keď prídeš ty

Nemôžem ujsť

Od svojej druhej polovice

Tej nerozumnej

Taká je láska

 

Nech toto skončí

Prosí môj hlas

Nech na teba nezabudne

Prosí moje srdce

A v tejto ničivej

Hre

Sa ocitám znova

A zomieram

 

A ak si smutný

Chcem to vedieť

Aspoň mi napíš

Aby som sa cítila dobre

Ale hovorím ti

Už prosím

Len si dávaj na seba pozor a zbohom, oh oh

Len si dávaj na seba pozor a zbohom

 

Tento vzťah mal skončiť

Už včera

Už nejaký čas

V ňom nič nehorí

Ale keď prídeš

Nemôžem ujsť

Taká je moja pravda

 

Myslím, že jediné, čo nám zostáva

Je pripiť si

Naša láska si zaslúži

Lepší koniec

Lebo keď prídeš ty

Nemôžem ujsť

A chcem kričať

Šialenstvo a bolesť

Taká je láska

 

Nech toto skončí

Prosí môj hlas

Nech na teba nezabudne

Prosí moje srdce

A v tejto ničivej

Hre

Sa ocitám znova

A zomieram

 

A ak si smutný

Chcem to vedieť

Aspoň mi napíš

Aby som sa cítila dobre

Ale hovorím ti

Už prosím

Len si dávaj na seba pozor a zbohom

Len si dávaj na seba pozor a zbohom

Len si dávaj na seba pozor a zbohom


 

Just take care of yourself and goodbye

 

It´s been a while

Since I should take a step back

Because the things between us

Were not heading anywhere

But when you come

I can´t escape

This is my truth

 

That feeling of yesterday

Is not blooming anymore

It´s been a long time

Since the mutual understanding died

Because when you come

I can´t escape

From my other half

That is unreasonable

That´s what´s called love

 

May this end

My voice asks

May he not forget you

My heart begs

And in this destructive

Game

I find myself again

Dying

 

And if you´re sad

I want to know

At least write m

To make me feel good

But I´m telling you

Please, finally

Just take care of yourself and goodbye

Just take care of yourself and goodbye

 

This relationship should end

Yesterday

It´s been such a lonng time

That it doesn´t burn anymore

But when you come

I can´t escape

This is my truth

 

I think that the only thing that is missing

Is to have a toast

Our love deserves

The better ending

Because when you come

I can´t escape

And I want to scream

Madness and pain

That´s what love is

 

May this end

My voice asks

May he not forget you

My heart begs

And in this destructive

Game

I find myself again

Dying

 

And if you´re sad

I want to know

At least write m

To make me feel good

But I´m telling you

Please, finally

Just take care of yourself and goodbye

Just take care of yourself and goodbye

Just take care of yourself and goodbye


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára