Stránky

streda 24. januára 2024

Chanel: Aqua/ Voda/ Water (preklad piesne/ lyrics translation)

 


     Nemám strach z hlbokých vôd...ale nerada plávam pridlho vo vodách, ktoré sú príliš zakalené, nejasné a neviem, kam ma unášajú. Je načase určiť si smer a to, či budem vodou plávať sama alebo vo dvojici. No keďže mám pocit, že obaja sme z rovnakého cesta a nevydá na prvý krok (lebo sme obaja rovnakí blázni a tupci), nehovoriac o tom, že ocitnúť sa spolu osamote je takmer nemožné, poďme to urobiť inak...hravo.  Čo ty na to? Vo vlastnom tajnom šifrovanom jazyku 😏 Postačí mi, ak budem najbližšie, keď budeme spolu, počuť nahlas počas hodiny z niečích úst medzi rečou niečo z tohto...ABSOLÚTNE NIE ( nie, nemám záujem, mám to v pi.., daj pokoj)/ ÁNO, ALE NIE (hej, páčiš mi, aj ťa chcem, ale môj život je príliš...komplikovaný/ zaneprázdnený/ rušný/ mám rad slobodu a nemám záujem o vzťah a stačí mi mať ťa len platonicky) alebo ABSOLÚTNE ÁNO ( to asi nepotrebuje vysvetlenie, len objatie a bozk, a ja si nájdem vhodnú výhovorku a dostatočne hlúpu otázku, prečo ísť von vyvetrať sa...a zahriať sa). Tiež sa vyjadrím. (Ak teda bude k čomu, lebo prvá a druhá možnosť nepotrebujú odpoveď, len akceptáciu). Beriem, že to nie je bohvieako romantické riešenie, ako sa niekomu (ne?) vyznať z citov a lásky, ale praktické, áno- netreba, aby tomu rozumeli všetci, stačí, ak sa pochopíme my. Bez zbytočnej nervozity, nejasností a komplikácií. Raz a navždy. A potom, v každom prípade, nechajme vodu voľne plynúť tam, kam chce...

      I´m not afraid of deep waters...but I don´t like to swim for too long in the waters that are too turbid, muddy and of which I don´t know where they are carrying me. It´s time to determine the direction and whether I´m gonna swim alone or in company. But since I have a feeling that we are two fools made of same cast of mould, not to talk about how hard it´s to be alone even for a second, let´s be more practical then and use our own cipher language 😏 I won´t let you, guys, know the details in English, since you don´t know any of us; however, the result will clear the things the best way posible. I get that it may not be the most romantic way of how to (not?) confess the feelings, but practical, yes- it´s enough if it´s understood by those who do, not by everyone. In any case and result, let´s then just the water flow freely where it wants to...

 

CHANEL- AGUA

 

A veces asfixiada, por culpa del estrés, del interés y de la fama

Recuerdo que aspiraba, a cumplir mis sueños pa' que no falte de nada, nada, nada

Esta lluvia en agosto sea rara

A veces mar en calma y otras veces cascada

Todo fluye como el agua si lo dejo salir

 

Por los que siempre están, por los que ya se fueron

Por los días que ganamo', los días que aprendemo', eh

Cada noche pongo una velita y así

Si un día me rompo, sé que tú esta' ahí

Me asomo a la ventana

Porque la' mariposa me recuerdan a ti

 

Agua, gota por gota, soy como el mar

Paso por paso me dejo llevar

Agua, una tras otra me levanté

Poquito a poco me lo gané

 

Trabaja en silencio porque todo llega

Granito a granito se forma la arena

La noche' en vela valieron la pena

Porque nunca dejé de luchar, y aunque

 

Crucé fronteras de bandera, las ondeé al cantar

Y en mi cadera esa cadena se quería amarrar

Pero ya me solté

Con lo lindo me quedé

 

Por los que siempre están, por los que ya se fueron

Por los días que ganamo', los días que aprendemo', eh

Cada noche pongo una velita y así

Si un día me rompo, sé que tú esta' ahí

Me asomo a la ventana

Porque la' mariposa me recuerdan a ti

 

Agua, gota por gota, soy como el mar

Paso por paso me dejo llevar

Agua, una tras otra me levanté

Poquito a poco me lo gané

 

Uh-uh-uh-uh-uh

Agua

No

Agua

 

Voda

 

Občas sa dusím, vinou stresu, pozornosti a slávy

Pamätám si, že som sa usilovala splniť si svoje sny, aby mi nič, nič, nič nechýbalo

Takýto dážď v auguste je zriedkavý

Občas ako pokojné more a inokedy vodopád

Všetko tečie ako voda, ak tomu dám voľný spád

 

Za tých, čo sú tu vždy, za tých, čo odišli

Za dni, keď sa nám darí, dni, v ktoré sa učíme

Každý večer zapálim sviečku a tak

Ak sa jedného dňa rozbijem, viem, že si tu

Vykloním sa z okna

Lebo mi ťa pripomínajú motýle

 

Voda, kvapka po kvapke, som ako more

Krok za krokom sa nechávam unášať

Voda, jedna za druhou, vstala som

Kúsok po kúsku som to dokázala

 

Pracuj potichu, lebo všetko raz príde

Zrnko k zrnku, tak sa tvorí piesok

Tie prebdené noci stáli za to

Lebo som nikdy neprestala bojovať, a hoci

 

Som prešla hranice vlajok, rozvlnila som ich spevom

A tá reťaz sa mi chcela uviazať na boky

Ale už som sa oslobodila

Nechala som si to pekné

 

Za tých, čo sú tu vždy, za tých, čo odišli

Za dni, keď sa nám darí, dni, v ktoré sa učíme

Každý večer zapálim sviečku a tak

Ak sa jedného dňa rozbijem, viem, že si tu

Vykloním sa z okna

Lebo mi ťa pripomínajú motýle

 

Voda, kvapka po kvapke, som ako more

Krok za krokom sa nechávam unášať

Voda, jedna za druhou, vstala som

Kúsok po kúsku som to dokázala

 

Uh-uh-uh-uh-uh

Voda

Nie

Voda


 

Water

 

Sometimes strangled, because of stress, attention and fame

I remembered how I aspired to make my dreams come true so that it wouldn´t lack anything, anything, anything

This August rain seems strange

Sometimes, a calm sea and other time, a waterfall

Everything flows like a water if I let it go

 

For those who are always here, for those who already left

For the days when we won, the days when we learnt

Every night, I light a candle and that way

If one day I break down, I know you´re here

Because the butterflies always remind me of you

 

Water, drop by drop, I´m like the sea

I let myself be swept step by step

Water, one after another, I got up on my feet

Step by step, I got through it

 

 

 

Work in silence because everything comes

Bit by bit, that´s how sand is made

All those sleepless nights were worth it

Because I never gave up, and although

 

I crossed the borders of flags, I made them wave with my singing

And those chains wanted to tie up to my hips

But I let myself free

I only kept the nice things

 

For those who are always here, for those who already left

For the days when we won, the days when we learnt

Every night, I light a candle and that way

If one day I break down, I know you´re here

Because the butterflies always remind me of you

 

Water, drop by drop, I´m like the sea

I let myself be swept step by step

Water, one after another, I got up on my feet

Step by step, I got through it

 

Uh-uh-uh-uh-uh

Water

No

Water


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára