Stránky

piatok 27. októbra 2023

Kali Uchis: Te mata/ Zabíja ťa/ It´s killing you (preklad piesne/ lyrics translation)

 

          Zbožňujem piesne, ktoré dýchajú tou úžasnou patinou Kuby 40. a 50. rokov, son a bolero, klavír a "hladkosť" melódie... A keď sa k tomu ešte pridá silný text, je to vyhraté :-) Plus, dámy, nezabúdajte, nikdy nezostávajte s niekým, kto vám zo seba dáva len omrvinky, keď si zaslúžime maximum; a neodpúšťajte mu, pokiaľ vám nedá presvedčivý dôkaz a dôvod, prečo mu dať znova šancu. Mám to ja šťastie na piesne :-)

          P.S.: K tejto piesni som našla dve verzie- jednu oficiálnu a krátku, a tú dlhšiu okolo 4 minút s niekoľkými strofami navyše... tie sú v preklade označené dvoma **

              **dlhšia verzia/ longer version

                                    

         I love songs that breathe with this amazing patine of Cuba of 50´s and 60´s or older times, son and bolero, piano and the "smoothness" of the melody...And when you add a strong lyrics to it, it´s won-won :-) Plus, ladies, don´t forget, never be with someone who gives you ony the breadcrumps of him when you deserve the best; and don´t forgive if he (or she, to be equal in gender  :) doesn´t give you a proper proof and reason why to give him a chance. I´m so lucky to find the greatest songs ever! :-)

         P.S.: There are two versions of this song, the first one is short and official, the second one longer of duration of 4 minutes and I marked its lyrics by two **

 

KALI UCHIS- TE MATA

 

(Vea, pues)

(A mí me gusta que vean lo feliz que soy sin ellos)

 

Yo, que soy la diabla de tu historia

La que sabía que, pa' volar, me tocaría encontrar mis propias alas

 

Y yo me guardaba ese dolor dentro de mi alma (con calma)

La que, con todos tus maltratos, se quedó siempre como si nada (siempre como nada)

Y yo permitía tus acciones, me dolían como balas (como balas)

La que lloraba hasta dormir y despertaba a seguir la pesadilla

 

Pues eso ya pasó, esa ya no soy yo

Si eso me hace mala, pues diabla es lo quе soy

Nunca vas a poder cortar mis alas

Y eso es lo quе te mata

 

Pues eso ya pasó, esa ya no soy yo

Por fin estoy feliz, mis días ya no son gris

Por fin me di cuenta que me merezco mucho más

Y eso te mata

 

**Tienes que aceptar que ahora soy un recuerdo

Si buscas un culpable, pues mira en el espejo

Nunca me conociste, acuérdate que no valió la pena

(Nunca me conociste y mucho menos ahora)

 

Es hora de entender, no tienes na' que ver conmigo

Y no hay nada más de qué hablar, ya lo he intentado

It's best we leave the past right where it is

No vivo en el pasado (y esta parte se baila bien pegao')**

 

Estoy con alguien que me hace feliz

Me ama como soy, me hace reír

So just let me be

Nunca te daré lo que quieres de mí

 

La-la-la, la-la-la

La-la-la, la-la-la, la-la

 

**Pues eso ya pasó, esa ya no soy yo

Si eso me hace mala, pues diabla es lo quе soy

Nunca vas a poder cortar mis alas

Y eso es lo quе te mata

 

Pues eso ya pasó, esa ya no soy yo

Por fin estoy feliz, mis días ya no son gris

Por fin me di cuenta que me merezco mucho más

Y eso te mata**

 

Zabíja ťa

 

(Nuž, teda)

(Páči sa mi, keď vidia, aká šťastná som bez nich)

 

Ja, čo som diablicou v tvojom príbehu

Tá, čo som vedela, že na to, aby som lietala, som musela nájsť svoje vlastné krídla

 

A tú bolesť som si uchovávala vo svojej duši (s pokojom)

Tá, čo, vždy keď si s ňou zle zaobchádzal, sa vždy tvárila ako nič (akoby sa nič nedialo)

A to ja som dovoľovala, aby ma tvoje činy boleli ako výstrely (ako výstrely)

Tá, čo plakala až do zaspania a budila sa do pokračujúcej nočnej mory

 

To už je ale preč, to už nie som ja

Ak to zo mňa robí mrchu, nuž tak som teda diabol

Nikdy mi nebudeš môcť pristrihnúť krídla

A to je to, čo ťa zabíja

 

Nuž, to je už preč, to už nie som ja

Konečne som šťastná, moje dni už nie sú sivé

Konečne som si uvedomila, že si zaslúžim oveľa viac

A to ťa zabíja

 

**Musíš prijať, že teraz som len spomienkou

Ak hľadáš vinníka, tak sa pozri do zrkadla

Nikdy si ma nepoznal, pamätaj, že to nestálo za to

(Nikdy si ma nepoznal a teraz omnoho menej)

 

Je čas pochopiť, že so mnou nemáš nič spoločné

A už niet o čom hovoriť, už som sa o to pokúšala

Najlepšie je nechať minulosť tam, kde je

Nežijem v minulosti (a na toto sa tancuje pekne na telo)**

 

Som s niekým, kto ma robí šťastnou

Miluje ma takú, aká som, rozosmieva ma

Tak ma nechaj byť

Nikdy ti nedám to, čo odo mňa chceš

 

La-la-la, la-la-la

La-la-la, la-la-la, la-la

 

**To už je ale preč, to už nie som ja

Ak to zo mňa robí mrchu, nuž tak som teda diabol

Nikdy mi nebudeš môcť pristrihnúť krídla

A to je to, čo ťa zabíja

 

Nuž, to je už preč, to už nie som ja

Konečne som šťastná, moje dni už nie sú sivé

Konečne som si uvedomila, že si zaslúžim oveľa viac

A to ťa zabíja**


 

It´s killing you

 

(Well, you know)

(I like them to see how happy I am without them)

 

Me, who´s a devil of your story

The one who knew that in order to fly, I had to find my own wings

 

And I was keeping this pain within my soul (calmly)

The one, who, even with all your mistreatment, always stayed still as if always nothing happened (always happened nothing)

And I was allowing your actions to hurt me like bullets (like bullets)

The one who was crying until falling asleep and woke up into continuing the nightmare

 

But this is already over, this is no tme anymore

If that makes me bad, then let me be the devil

You´ll never be able to cut my wings

And that is what´s killing you

 

But this is already over, this is no tme anymore

Finally, I´m happy, my days are not gray anymore

Finally, I realized that I deserve much more

And that´s killing you

 

**You have to accept that now I´m only a memory

If you look for the responsible, then look to the mirror

You never knew me, remember it wasn´t worth it

(You never knew me and even less now)

 

It´s time to understand, you have nothing to do with me

And there´s nothing more to talk about, I´ve already tried

It's best we leave the past right where it is

I don´t live in past (and to this part it´s good to dance skin on skin)**

 

I´m with someone that makes me happy

He loves me the way I am, he makes me laugh

So just let me be

I´ll never give what you want from me

 

La-la-la, la-la-la

La-la-la, la-la-la, la-la

 

** But this is already over, this is no tme anymore

If that makes me bad, then let me be the devil

You´ll never be able to cut my wings

And that is what´s killing you

 

But this is already over, this is no tme anymore

Finally, I´m happy, my days are not gray anymore

Finally, I realized that I deserve much more

And that´s killing you**


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára