Stránky

štvrtok 2. novembra 2023

El Chojín ft. Andrés Suárez: Las mentiras que nos decimos/ Lži, ktoré si hovoríme/ The lies we tell to ourselves (preklad piesne/ lyrics translation)

 


       Nová pieseň od El Chojína (môjho obľúbenca) a Andrésa Suáreza...o sebaprijatí. Sebaláske. Sebaúcte. O tom, že treba byť sám sebou, no netrvať vždy len na svojej pravde (určiť si zdravé hranice) a rovnováhe v dávaní a prijímaní tak sebe, ako aj ostatným...

       A new song by El Chojín (my favourite Spanish rapper) and Andrés Suárez about...self-acceptance. Self-love. Self- respect. About the need to be yourself and stay true to yourself, yet not to be too stubborn and insist only on your truth (defining the healthy boundaries) and about the balance between giving and receiving to/ from yourself and to/ from others, too...

 

EL CHOJÍN FT. ANDRÉS SUÁREZ- LAS MENTIRAS QUE NOS DECIMOS

 

Si alguna vez has discutido sin razón

Si el ego te calla un „perdón“ y aún peor, un „te quiero“

Tal vez esta sea tu canción

 

Si no te has aceptado

Te has vestido de otra cosa

Si la prosa no te llama „caballero“

Escucha en silencio

Que el miedo si puede que te ahoga

 

Hoy me atrevo a decirte

Lo mucho que yo he hecho lo mismo

Pero ahora ya puedo mirarme al espejo

Y decido querer su reflejo

No ser la mentira de siempre

Que agrada a la gente

Y olvida quererse primero

 

Me miento

Me cuesta la vida reconocerlo

Pero es lo que hay y me miento

Y digo „no importa“ y digo „perfecto“

Sin titubeos, sonriendo

Porque en mentirme soy bueno

Tanto que a veces incluso he llegado a engañarme

Y a tomar por cierto los cuentos que invento

Mis miedos

Mi estúpida idea de intentar que me veas

Como alguien serio y con criterio

Mis „no pasa nada“, „claro que puedo“

Y toda esa ristra de intentos

De molestarte, de verme sereno

De ser como creo que quieres que sea

Porque no me veo suficiente

Y hoy me atrevo

 

Hoy me atrevo a pedirte

Que si haces lo mismo que cuento

Decidas mirarte al espejo

Querer su reflejo, brindar de respeto

No ser la mentira de siempre

Que agrada a la gente

Y olvida quererse primero

 

Soy solo esto

Alguien que intenta hacer lo correcto

Contigo más que conmigo

Porque a mi gente la pongo primero

Me tiro la vida fingiendo

Que no me importa lo que diga el resto

Pero me importa, por supuesto

Yo quiero gustarte y me esfuerzo

E intento que tú me veas listo

Que me veas guapo, que me veas fuerte y recto

Y al mismo tiempo voy por la vida

Haciendo como que no es cierto

Que soy lo que muestro

Que todo está bien ahí dentro

Que los golpes ni los siento

Que no me afectan tus gestos

No es cierto, me afectan

Y creo que es peor, lo prefiero

No quiero vivir en un mundo

En el que no me importe gustar a quien quiero

Y si he de mentirme, me miento

Y si he de esforzarme, me esfuerzo

Lo único que me da miedo es el cuánto

Ha de haber un punto medio

Uno en el que ambos ganemos

Donde tú cedes, yo cedo

Pero no porque perdemos

Porque entendemos que hacerlo

Es un modo generoso de mostrar que nos queremos

Pero dentro de lo sano, amiga

 

Hoy me atrevo a decirte

Lo mucho que yo he hecho lo mismo

Pero ahora ya puedo mirarme al espejo contigo

Ganando en equipo

No pierdo por mucho que ceda

Mi fiel compañera, quisiera que sientas lo mismo

 

 

Lži, ktoré si hovoríme

 

Ak si sa niekedy bezdôvodne hádal

Ak ti tvoje ego umlčí „prepáč“ a ešte horšie, „milujem ťa“

Toto bude možno tvoja pieseň

 

Ak si sa neprijal

Obliekal sa za niečo iné

Ak ťa próza nevolá „pane“

Počúvaj v tichu

Lebo inak ťa môže strach utopiť

 

Dnes sa odvážim povedať ti

To veľa, čo som ja sám urobil

Ale teraz sa už môžem pozrieť do zrkadla

A rozhodujem sa milovať jeho odraz

Nebyť tým klamstvom ako vždy

Čo sa ľuďom zavďačí

A zabúda na to, mať v prvom rade rád seba samého

 

Klamem si

Je pre mňa ťažké priznať si to

Ale tak sa veci majú a ja si klamem

A hovorím „je mi to jedno“ a hovorím „super“

Bez váhania, s úsmevom

Lebo v klamaní som dobrý

Tak veľmi, že občas som dokonca dokázal oklamať sám seba

A brať za pravdu príbehy, ktoré si vymýšľam

Moje strachy

Môj hlúpy nápad pokúsiť sa, aby si ma videl

Ako niekoho vážneho a váženého

Moje „nič sa nedeje“, „samozrejme, že môžem“

A všetok ten rad pokusov

Obťažovať ťa, javiť sa pokojný

Byť takým, akým si myslím, že chceš aby som bol

Lebo sám seba nevidím ako dosť dobrého

A dnes sa odváži

 

Dnes sa odvážim poprosiť ťa

Že ak robíš to isté, o čom hovorím

Rozhodni sa pozrieť sa do zrkadla

Milovať svoj odraz, dopriať si úctu

Nebyť tým klamstvom čo vždy

Čo sa ľuďom zavďačí

A zabúda na to, mať v prvom rade rád seba samého

 

Som len toto

Niekto, kto sa pokúša robiť to, čo je správne

Viac s tebou ako so sebou

Lebo svojich blízkych kladiem na prvé miesto

A prechádzam životom v pretvárke

Že mi nezáleží na tom, čo hovoria ostatní

Ale samozrejme že záleží

Chcem sa ti páčiť a snažím sa

A pokúšam sa vyzerať inteligentne

Aby som sa ti zdal pekný, silný a zásadový

A zároveň kráčam životom

Tváriac sa, akoby to nebola pravda

Lebo som to, čo ukazujem

Že tam vo vnútri je všetko v poriadku

Že ani necítim údery

Že tvoje činy sa ma nedotýkajú

Nie je to pravda, dotýkajú sa ma

A myslím, že je to horšie, páči sa mi to viac

Nechcem žiť vo svete

V ktorom by mi nezáležalo páčiť sa tomu, koho milujem

A ak mám klamať, klamem

A ak sa mám snažiť, snažím sa

To jediné, čoho sa bojím, je to, kde

Je treba mať ten zlatý stred

Bod, v ktorom obaja vyhráme

Kde ty ustúpiš, ja ustúpim

Ale nie preto, žeby sme prehrali

Pretože rozumieme, že urobiť to

Je štedrý spôsob toho, ako si ukázať, že sa milujeme

Ale v zdravých hraniciach, kamarátka

 

Dnes sa odvážim povedať ti

To veľa, čo som ja sám urobil

Ale teraz sa už môžem pozrieť do zrkadla s tebou

Vyhrať ako tím

Neprehrám, hocijako veľmi ustúpim

Moja verná spoločníčka, chcem, aby si cítila to isté


 

The lies that we say to ourselves

 

If you have ever quarreled with no reason

If your ego made you to silence a „I´m sorry“ and even worse, an „I love you“

Then maybe this is your song

 

If you haven´t accepted yourself

Putting on some other clothes than yours

If a prose doesn´t call you „mister“

Listen in the silence

Or the fear may suffocate you

 

Today, I dare to tell you

That much that I´ve done myself

But now I can already look myself into the mirror

And I decide to love its reflection

Not to be that lie as always

That pleases people

And forgets about loving himself first

 

I lie to myself

It´s diffficult to admit it

But that´s the way it is and I lie to myself

And I tell „I don´t care“ and I tell „perfect“

Without hesitation, smiling

Because I´m good at lying to myself

So much that sometimes, I even came to  fool myself

And take for real the stories I make up

My fears

My stupid idea of trying to make you see me

As someone serious and respected

My „nothing´s going on“, „of course I can“

And all the file of attempts

To bother you, to look calm

To be the way I think you want me to be

Because I don´t see myself as enough

And today, I dare

 

Today, I dare to ask you

That if you do the same I´m talking about

Let´s decide to look yourself to the mirror

To love its reflection, to respect yourself

Not to be that lie as always

That pleases people

And forgets about loving himself first

 

 

I´m only this

Someone who tries to do what´s right

With you more than with myself

Because I put my closest people first

I live my life pretending

That I don´t care about what the rest says

But I do care, of course

I want you to like me and I´m trying

And I attempt you to see me as smart

To see me as beautiful, strong and straightforward

And at the same time, I go through life

Feigning like as if it wasn´t true

Because I´m what I show

That everything is good within me

That I don´t even feel blows

That I´m not affected by your gestures

It´s not true, I´m affected

And I think it´s worse, I even prefer it

I don´t want to live in a world

In which I wouldn´t matter to be liked by someone I love

And if I have to lie, I lie to myself

And if I have to try, I keep trying

The only thing that scares me is until how much

Where should be a medium point

The one in which we both would win

Where you give in, I give in

But not because we´ve lost

But because we understand that doing it

Is a generous way of showing that we love each other

But in a healthy limits, my friend

 

Today, I dare to tell you

That much that I´ve done myself

But now I can already look myself into the mirror with you

Winning together

I´m not gonna lose no matter how much I give in

My faithful companion, I´d like you to feel the same

 


 

 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára