Stránky

nedeľa 18. februára 2024

Maia: Habla ahora/ Hovor teraz/ Speak now (preklad piesne/ lyrics translation)

 

          

Pieseň, ktorá vo mne vyvoláva 3 asociácie (a jednu veľmi osobnú záležitosť):

1.     1. tú známu frázu zo svadobných obradov, keď sa kňaz pýta pred manželským sľubom: „Kto by mal voči sobášu námietky, nech prehovorí teraz alebo nech mlčí navždy.“ (Používa sa to vôbec ešte? )

2.      2. pripomína mi to knihu o zamysleniach o vzťahoch, ktorú práve čítam a v ktorej sa autor kratulinko zamýšľa nad rôznymi témami ohľadom všetkých druhov vzťahov, od tých partnerských až po rodič- dieťa, svokra vs. žena vs. manžel, pracovné vzťahy, až po vzťah k prírode, vesmíru, Bohu, atď. Jedna z úvah je venovaná všeobecne rozšírenej povere a mylnému mýtu medzi nami ženami, ktorý tvrdí, že náš partner by predsa MAL vedieť, cítiť, tušiť, vyčítať bez toho, aby sme my ženy povedali či vyjadrili nahlas, čo chceme, potrebujeme, ako sa cítime, čo nám od neho chýba, čo robí dobre/ zle. Pán Baričák to vtipne okomentoval takto : “Chlap má síce dve gule, ale ani jedna nie je krištáľová.“ A ja s ním v tomto súhlasím, otvorená, priama a úprimná komunikácia je jedným zo základného predpokladu úspešného fungovania vzťahu. Súhlasím s ním, no musí to platiť aj z tej mužskej strany, lebo: My ženy môžeme občas pôsobiť ako čarodejnice, ale len máloktorá z nás je skutočné médium.“ 😊

3.      3. láska sa nevyjadruje len slovami, hovoria za ňu predovšetkým činy. Najmä tie.

Aby som to vysvetlila: už nejaký čas sa potácam- a asi v tom nie som sama- vo zvláštnej situácii, keď sa mi niekto už dlhšie páči, mám pocit, že je tam určitý druh duševnej spriaznenosti, hlboké porozumenie, puto. Naša komunikácia- ak sa to tak vôbec dá nazvať- je veľmi...špecifická, šifrovaná, komplikovaná. Vtip je v tom, že v reále sa nič nedeje, len občasné náznaky, žiaden posun, a to je zlé.

Vyzerá to takto: ja viem, čo chcem, mám v tom jasno, viem, že by som chcela od tej osoby viac. No on klame telom, viackrát vyhlásil, že nehľadá vzťah, nemá oň záujem, nemá naň čas, možno sa bojí, sám v sebe rieši otázky dôvery a sebadôvery. A viem aj to, že jeho priorita, jeho „dieťaťom“ sú jeho pracovné projekty, a nie vzťahy. K tomu ani slovko, ani písmeno, ani štipka naviac nutného záujmu ku mne ako je treba (nie tradičným spôsobom). No zároveň sú chvíle, keď cítim, že „pozoruje“, hliadkuje, všíma si viac než treba. A ja nechcem tlačiť na pílu, ani byť tou, čo niekoho naháňa, vyžaduje si veci, „ťahá“ veci dopredu sama ako kôň. (Ako si to vo vzťahu nadstavíte na začiatku, tak sa to s Vami bude ťahať po celý jeho zvyšok 😊)V živote sa riadim mottom, že kto vás naozaj chce, vie si nájsť spôsob, ako sa k vám dostať a zariadi si veci tak, aby to išlo. Nerobím prvý krok, lebo potrebujem vidieť, že on sám sa pevne rozhodol, čo chce, a sám mi musí ukázať, či o niečo medzi nami stojí, alebo nie. A hoci láska môže byť večná, verte mi, moja trpezlivosť, sebaúcta a seba hodnota nie. Ten, kto váha a dáva zmiešané signály, nie som ja. A ak sa nerozhodne on, rozhodnem to už ja... (aspoň mu ušetrím tie zmätky, váhanie medzi áno a nie, pochybnosti medzi lásku a nenávisťou, to, či ma nechať ísť alebo urobiť ma svojou, medzi „milujem ťa“ a „nikdy viac“. :-P ) Odchádzam a on nech ma nechá ísť.

P.S.: Ak náhodou toto čítaš, a ak ti na mne záleží a máš strach a nechceš vzťah, nie si si istý tým, čo chceš, si stále nerozhodný, nechaj ma ísť. Nerozhodnosť hovorí sama za seba. Nechceš sa viazať, ja áno. Rešpektujem to a už nebudem robiť pokusy. Nepopieram, že sa mi páčiš ani že medzi nami niečo tlie, ale nemienim sa viazať na niečo, čo pravdepodobne zostane len v medziach fantázie a snov. Neutekám pred nikým; kto ma chce, vie, kde som.  Len si beriem späť svoju slobodu ísť preč. Pre dobro nás obidvoch. Lebo...

 Mám 37, viem, čo od života chcem, nehľadám si partnera do svojho života zúfalo, ale zároveň viem, že by som chcela rodinu, dieťa a istotu. Muži môžu mať deti kedy chcú; my ženy ale máme fyzické limity. A hoci dieťa chcem, rozhodne nemienim skočiť po „prvom“ čo mi príde do cesty, chcem mať vedľa seba niekoho, pri kom vidím, cítim, počujem, ukáže mi, že je so mnou fyzicky, že som preňho dôležitá, že som preňho priorita, že ma vidí vo svojej budúcnosti, po svojom boku, ide s naším vzťahom na verejnosť. Niekoho, o koho sa môžem oprieť, dôverovať mu, vybudovať s ním domov, rodinný kozub. Niekoho, kto mi svojimi činmi dokáže, že ma chce, že mu na mne záleží. Chcem niečo, čo je skutočné a nielen niekde v oblakoch či dakde v "keby bolo keby". Stojím si za tým. 

Som slobodná, nezadaná, v živote nemám nikoho, koho by som mohla nazvať svojím priateľom, snúbencom, kto by ma na verejnosti držal za ruku, a preto mi nemožno vyčítať, ak flirtujem, som krásna, lákam k sebe iných alebo sa zabávam či nechávam sa baliť či zvádzať. ja svojím správaním nikoho nezavádzam. A hoci som sa doteraz držala v úzadí, čakala na signál, a nedávala iným mužom šancu, teraz sa to zmení. Lebo už toho bolo dosť...

Lebo, ako to hovorí ten kňaz v kostole: Kto by mal námietky, nech prehovorí teraz alebo mlčí navždy. A mlčanie je hlasnejšie než slová 😊

            

 

MAIA- HABLA AHORA

 

Aquí estoy

Imaginando lo que pudo ser

Lo que por ciego no quisiste ver

A diez minutos de marcharme

 

Ya me voy

Me cansé de mendigar tu amor

De recoger las obras del dolor

Por ser tu amiga y no tu amante

 

Me miras diferente y yo

Ya no soporto estar así

Decídete, ya estoy cansada

De esperarte

 

Habla ahora

Y dime lo que sientes

Hazme tuya

O ya desaparece

Habla ahora

Ven dímelo de frente

Habla ahora

O calla para siempre

 

Porque si no vas a ser mío

Prefiero de una vez

Ya no verte

 

Ya me voy porque no aguanto

Más volverte a ver

De la mano con otra mujer

Y yo muriendo porque me ames

 

Me miras diferente y yo

Ya no soporto estar así

Decídete, ya estoy casada

De esperarte

 

Habla ahora

Y dime lo que sientes

Hazme tuya

O ya desaparece

Habla ahora

Ven dímelo de frente

Habla ahora

O calla para siempre

 

Porque si no vas a ser mío

Prefiero de una vez

Ya no verte

 

Habla ahora

Y dime lo que sientes

Hazme tuya

O ya desaparece

Habla ahora

 

 

Hovor teraz

 

Tu som

Predstavujúc si, čo mohlo byť

To, čo si nemohol kvôli svojej slepote vidieť

Desať minút pred odchodom

 

Už odchádzam

Som unavená z toho, ako žobrem o tvoju lásku

Ako zbieram plody bolesti

Lebo som tvoja kamarátka a nie tvoja priateľka

 

Pozeráš sa na mňa inak a ja

Už neznesiem, aby boli veci takto

Rozhodni sa, som už unavená

Z čakania na teba

 

Hovor teraz

A povedz mi, čo cítiš

Urob ma svojou

Alebo už zmizni

Hovor teraz

Poď, povedz mi to do očí

Hovor teraz

Alebo mlč navždy

 

Pretože ak nebudeš môj

Tak napokon ťa radšej

Už nechcem vidieť

 

Už odchádzam, lebo neznesiem

Viac ťa znova uvidieť

Ako držíž za ruku inú ženu

A ja túžiac po tom, aby si ma miloval

 

Pozeráš sa na mňa inak a ja

Už neznesiem, aby boli veci takto

Rozhodni sa, som už unavená

Z čakania na teba

 

Hovor teraz

A povedz mi, čo cítiš

Urob ma svojou

Alebo už zmizni

Hovor teraz

Poď, povedz mi to do očí

Hovor teraz

Alebo mlč navždy

 

Pretože ak nebudeš môj

Tak napokon ťa radšej

Už nechcem vidieť

 

Hovor teraz

A povedz mi, čo cítiš

Urob ma svojou

Alebo už zmizni

Hovor teraz


 

Speak now

 

Here I am

Imagining what could be

What you, because of being blind, didn´t want to see

I´m ten minutes before taking leave

 

I´m leaving already

I got tired of begging for your love

From picking the the results of pain

Because of being your friend and not a girlfriend

 

You look at me in a different way and I

I can´t stand being likethis anymore

Make up your mind, I´m already tired

Of waiting for you

 

Speak now

And tell me what you feel

Make me yours

Or get lost already

Speak now

Go, tell me to my face

Speak now

Or remain silent

 

Because if you´re not going to be mine

I´d rather prefer

Finally not to see you

 

I´m leaving already because I can´t stand

To see you once again

Hand in hand with another woman

And I´m dying for you to love me

 

You look at me in a different way and I

I can´t stand being likethis anymore

Make up your mind, I´m already tired

Of waiting for you

 

Speak now

And tell me what you feel

Make me yours

Or get lost already

Speak now

Go, tell me to my face

Speak now

Or remain silent

 

Because if you´re not going to be mine

I´d rather prefer

Finally not to see you

 

Speak now

And tell me what you feel

Make me yours

Or get lost already

Speak now

 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára