Stránky

streda 13. septembra 2023

Dave Bolaño: Alguien mejor/ Niekto lepší/ Someone better (preklad piesne/ lyrics translation)

 


      Snažiť sa byť lepším je fajn; no snažiť sa byť spokojnejšími a šťastnejšími vo vnútri je ešte dôležitejšie... :-)                           

       Trying to be a better person is allright; however, trying to be more content and happier inside is even more important...:-)

 

DAVE BOLAÑO- ALGUIEN MEJOR


Me estoy asegurando de curar hasta el más mínimo detalle

Evitando regresar al dolor que me controla

Mi cerebro ahora es consciente de lo que lo hace fallar

 

Y estoy enamorando de mi porque jamás yo fui el primero

Y volviendo a disfrutar de las cosas más sencillas

Cada vez me importa menos lo que opinan los demás 

 

Y hoy voy a ser

Alguien mejor

Voy a seguir mi corazón

Y aprenderé de aquel error

Podré volver a hablar de amor

Y escribiré una canción

Que me devuelva la ilusión

Sonreiré pues sé que hoy

Tengo en mis manos la solución

 

Voy a salir a la calle a disfrutarme el mundo un paso a la vez

Voy a reirme como niño y a ser libre otra vez

Voy a abrazar más fuerte, voy a besar más fuerte

Voy a gritar en el espejo que vencí a la muerte 

Voy a mirar hacia el futuro sin perder de vista

Este presente que hoy me llena y que me da una pista

Hoy voy a amar aunque la gente afuera se resista

 

Y hoy voy a ser

Alguien mejor

Voy a seguir mi corazón

Y aprenderé de aquel error

Podré volver a hablar de amor

Y escribiré una canción

Que me devuelva la ilusión

Sonreiré pues sé que hoy

Tengo en mis manos la solución

 

Lo intento hasta que pueda lograr

Curar lo que hoy me hace llorar

Y pueda manejar mejor mi dolor

 

Y hoy voy a ser

Alguien mejor

Voy a seguir mi corazón

Y aprenderé de aquel error

Podré volver a hablar de amor

Y escribiré esta canción

Que hoy me devuelva la ilusión

Sonreiré pues sé que hoy

Tengo en mis manos la solución

 

Niekto lepší

 

Postarám sa o to, aby som si vyliečil aj ten najmenší detail

Vyhýbajúc sa návratu bolesti, ktorá ma ovláda

Môj mozog si je teraz vedomý toho, kde zlyháva

 

A začínam sa zamilovávať do seba, lebo sotva kedy som bol na prvom mieste

A znova si vychutnávam tie najjednoduchšie veci

Čoraz menej mi záleží  na názore ostatných

 

A dnes budem

Niekto lepší

Budem nasledovať svoje srdce

A poučím sa z tej chyby

Znova budem hovoriť o láske

A napíšem piesne

Čo mi vrátia radosť

Usmejem sa, lebo dnes viem

Že mám vo svojich rukách riešenie

 

Vyjdem na ulicu užívať si svet, krok po kroku

Budem sa smiať ako dieťa a opäť budem slobodný

Budem objímať silnejšie, bozkávať náruživejšie

Zakričím do zrkadla, že som zvíťazil na d smrťou

Pozriem sa do budúcnosti bez toho, aby som strácal zo zreteľa

Túto prítomnosť, ktorá ma dnes napĺňa a vedie ma

Dnes budem milovať, aj keď sa ľudia vonku priečia

 

A dnes budem

Niekto lepší

Budem nasledovať svoje srdce

A poučím sa z tej chyby

Znova budem hovoriť o láske

A napíšem piesne

Čo mi vrátia radosť

Usmejem sa, lebo dnes viem

Že mám vo svojich rukách riešenie

 

Budem sa o to pokúšať, až kým sa mi nepodarí

Vyliečiť to, čo vo mne vyvoláva plač

A dokážem zvládnuť lepšie svoju bolesť

 

A dnes budem

Niekto lepší

Budem nasledovať svoje srdce

A poučím sa z tej chyby

Znova budem hovoriť o láske

A napíšem piesne

Čo mi vrátia radosť

Usmejem sa, lebo dnes viem

Že mám vo svojich rukách riešenie


 

Someone better

 

I make myself sure to heal even the most minimal detail

Avoiding to make come back the pain that controls me

My brain is now conscious of what makes it fail

 

And I´m starting to fall in love with myself because I never ever put myself first

And I enjoy again the simplest things

Everytime, I care less what the others thinks

 

And today, I´m gonna be

Someone better

I´m gonna follow my heart

And I will learn from that mistake

I´ll be able to talk about love again

And I will write a song

That brings back my excitement

I will smile because, well , I know that today

I have solution in my hands

 

I´m gonna go out to the street to enjoy the world one step at time

I´m gonna laugh like a child and be free again

I´m gonna hug more tightly, kiss more passionately

I´m gonna shout at the mirror that I won over death

I´m gonna look to the future without losing sight

Of this present that today fills me and guides me

Today, I´m gonna love although the people resist

 

And today, I´m gonna be

Someone better

I´m gonna follow my heart

And I will learn from that mistake

I´ll be able to talk about love again

And I will write a song

That brings back my excitement

I will smile because, well , I know that today

I have solution in my hands

 

I´m gonna try until I can

Heal what today makes mec ry

And till I can manage better my pain

 

And today, I´m gonna be

Someone better

I´m gonna follow my heart

And I will learn from that mistake

I´ll be able to talk about love again

And I will write a song

That brings back my excitement

I will smile because, well , I know that today

I have solution in my hands

 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára