Stránky

utorok 19. septembra 2023

Pre Teba (báseň- vlastná tvorba)

 

          Neviem, čo sa to so mnou v tomto roku v poslednej dobe deje, ale od určitého obdobia si u seba všímam väčšiu pohodu a uvoľnenosť. Vždy som patrila k ľuďom, ktorí majú radi veci pod kontrolou, ťažko si k sebe púšťajú iných a pod kožu už len málokoho, a sú od prírody ostražití a v roly pozorovateľov. No veci sa menia a akonáhle som niektoré veci "pustila", dovolila si viac žiť a užívať a nechať sa unášať intuíciou a dôverou, som spokojnejšia. Dávam veciam voľný priebeh, menej plánujem a život sa mi napĺňa radosťou. Znova sa teším z ľudskej blízkosti, mám chuť hrať sa, šantiť, vymýšľať, vychutnávať si objatia blízkych aj priateľov. Otváram sa znova veciam, o ktorých som si myslela, že už neprídu, otváram svoje srdce tomu, čo mi ostatní chcú úprimne dať (vrátane možnosti lásky či nového vzťahu) a moja myseľ je zase ako špongia, ktorá vstrebáva nové nápady, má chuť tvoriť, písať, má odvahu uverejniť aj to, čo by som si kedysi asi nechala pre seba...:-) 


         A učím sa aj prejavovať svoje city. Byť drzá, provokovať, skúšať, blázniť sa a viac sa smiať.


        Takže dnes urobím ďalší krok a dám sem báseň, ktorá je takým malým vyznaním lásky a hravou provokáciou k niekomu, koho poznám, ale netuším, či on cíti to isté (faktom je, že láska ma k tomuto počinu inšpirovala, a mať v živote ľudí, ktorí vás inšpirujú, je vždy dobrá vec, aj keby ten druhý k vám necítil vôbec nič :-) ). Vtip je v tom, že sa mi o niekom sníva tak veľmi a tak zaujímavo, že ma to až zaráža, a zamilovala som sa doňho tak, že som si to vlastne ani neuvedomila. Nebolo to tam, a odrazu sa stalo. Viete, aké je to šialené, keď sa vám o niekom sníva, že trávi Vianoce u vás doma s Vašou rodinou a chváli zemiakový šalát Vašej mamy? Že vám nosí teplé rožky do postele, u vašich rodičov je ako doma, prebúdza Vás ranným bozkom a vy sa zobudíte na to, ako vám v uchu znie jeho hlas o tom, že "vy to spolu dáte"( nepýtajte sa ma, čo, ja som tiež v tej chvíli nadávala na budík) ? Bŕŕŕ. A potom sa naňho pozeráte, viete, že by Vám sám od seba nikdy nenapísal, rozum Vám hovorí, že ste ako deň a noc, že ste úplné protiklady, každý má iný životný štýl, že mu ani nechýbate; no neviete si pomôcť, intuícia vás kope , neviete sa zbaviť naliehavého pocitu, že ste nejako spriaznení, že nejakým spôsobom ste si vlastne v hĺbke duše podobní viac, než by ste sa navonok nazdali, že vás má v "hľadáčiku". Nuž, takto si ja žijem asi od jari...:- ) :-) :-) Rozum mi vraví: nebuď blázon, čo vymýšľaš, si pre neho nudná a obyčajná; intuícia: buď pochabá, skoč do prázdna, odviaž sa a on sa poteší :-P

       Tak či onak, týchto pár dní som mala "technickú odstávku" kvôli zosnulej nabíjačke na notebook a v pondelok mi došla pri maľovaní a myšlienkach na víkend a tanec táto báseň :) A keďže nedala pokoj, dala som ju na papier a dávam sem. Netuším, či sa niekedy dostane k adresátovi- a ak aj, možno je už zadaný a objíma práve teraz inú (je obklopený ladným pohybom a peknými ženami, a má charizmu, takže možné to je :-)). No takto to pri ňom mám, takto to pri ňom cítim a nech sa stane, čo sa má stať :.)

                 (Prvá časť je venovaná mojej klebetnej susedke, v poslednej dobe mám viac návštev, kamošky hlavne a on vždy tak vykúka a sleduje cez dvere, a obávam sa, že potom o tom referuje známym z mojej dediny...ešteže to nie sú chlapi, to by už fakt bolo v ...keli:-))

                              

 

Pre teba

 

Mládí v hajzlu,

povesť v p*či,

no slnko stále

svieti ďalej

a život si fičí...

Ako posledná umiera nádej.

----------------------------------

 

Si šašo, blázon, génius, ten, čo robí zábavu.

Máš zmysel pre humor.

Si človek, čo nikdy nezapadne do davu.

(Ale to ani ja, z určitého pohľadu).

Tvoríš hudbu, tvoríš texty, maľuješ.

Dušou umelec, no hodinky vždy sleduješ.

V niečom skromný, v niečom náročný.

 

Spoločenský, no ľudia hovoria,

že sa ich trochu strániš.

Svojský a arogantný, sa vraví. 😊

Pokora ti však nechýba.

V tom, čo robíš, odvážny, dobrý a vytrvalý.

 

Vraj „minister“ a „kráľ“ 😊

Ale že ti preto padnem k nohám,

nečakaj.

To nie som ja...

 

Vieš, u mňa sa pády liečia dlho a ťažko.

Mám rada, keď sa veci hýbu, idú hladko.

My dvaja sa nepoznáme krátko.

 

No vedz, že sa mám rada,

že som dobrá taká, aká som.

Páčiš sa mi, priťahuješ ma.

No bez teba či s tebou,

som cenná.

Sama sebe verná.

Nezávislá povaha.

Chcem byť s niekým, s kým môžem byť šťastná.

S niekým, kto ma má rad,

dáva mi svoju lásku, čas, delí sa o svoje nápady.

Kto sa ma nebojí, kto ma neskrýva, kto sa za mňa nehanbí.

(Toto je môj strach, priznávam bez hanby.)

Plus bojím sa, aby som nebola otravná.

 

Máš chuť byť ním ty?

 

Sama neviem, prečo ma to k tebe ťahá.

Život nemá logiku.

Ani láska.

Nepýtaj sa ma :-P

 

Jednoducho to tak je,

že akoby bolo medzi nami

nejaké spojenie.

Akoby sme spolu boli v spojení,

blízke mysle, duše, sny.

No fyzicky od seba vzdialení.

 

Si v mojich myšlienkach, snoch, hlave.

Akoby si bol so mnou neustále.

A intuícia, každá bunka môjho tela

mi šepká,

že u tebe sa deje niečo podobné.

 

No nevyznám sa v tebe.

Tanec nás učí,

že muž je ten, čo vedie,

a žena tá, čo dôveruje a necháva sa viesť.

Keď spolu tancujeme,

rada sa tebou nechám zviesť.

Vnímam v tvojich očiach teplo, vrúcnosť a nehu.

Chcem o tebe vedieť viac.

Chceš sa ma dotknúť?

Tak prejdi k môjmu brehu.

 

Netuším, čo je to, čo máme.

Ktovie, možno si len namýšľam

a je to len jednostranné.

Ale ak nie (čo len ty vieš),

som ochotná zistiť,

kam nás to zavedie.

Otvorená riskovať a šancu tomu dať.

 

A preto, ak ma máš rád

trochu viac než kamarát,

Daj mi signál. Znamenie.

Pošli správu.

Nájdi výhovorku.

 

Veď príležitostí máš dosť

na letmý dotyk, flirt,

dve-tri správne slová.

A som tvoja 😊

 

Nemusíš byť kvôli mne dokonalý.

Ani romantický hrdina.

Láska väčšinou

dlhým objatím (a tie ja rada),

či tajným bozkom začína.

 

Tie sny.

(Dúfam, že nie som jediná,

kto si kvôli komu občas nepospí!!! 😊)

 

A ak tam z tvojej strany nič nie je,

nuž, čo sa dá robiť, beriem.

Všetko prebolí.

V tom prípade, ber túto báseň ako kompliment.

 

                           No ak odo mňa niečo chceš, nech sa páči.

Môžeš byť drzý a odvážnejší.

Nútiš ma ísť s citmi von, k vnútornej práci.

Robíš ma odvážnou, hravou a drzou.

                                  Aspoň mi srdce nezapadne hrdzou.                               

 

Tak, milý pán minister, ešte posledná vec:

tento víkend sa ku mne chystá cudzinec, návšteva,

čo rada mi telo zahrieva.

Za mňa ide iba o posteľ,

no neviem Ti povedať JEHO pravý cieľ 😊

No ak ťa to hnevá, štve,

a aby si vedel, že mi na tebe záleží-

a nehrám na dve strany-

hoď so mnou reč, napíš slovo, vetu,

a ja ho pošlem preč

a on namiesto u mňa v posteli

prespí v najbližšom hoteli...

 

Nerada začínam cez lži.

No nie je nič horšie ako nevedieť, na čom si...

 

 

Možno áno, možno nie,

sa vidíme v Ba pri fontáne.

Vraj je to tam pekné, tak zvažujem 😊

Dovtedy sa, miláčik, maj, a

a ak chceš, nabudúce ma pusou privítaj!

:-P

 

 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára